Avatar billede kato Praktikant
24. marts 2008 - 11:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flere Homeplug på èn forbindelse!

Hej
Jeg skal have 2 computere til at dele èn forbindelse med Homeplug.
Jeg har haft prøvet at købe Netgear 4 port ethernet adapter
(http://netgear.com/Products/PowerlineNetworking/PowerlineEthernetAdapters/XE104.aspx)  men det virkede ikke! Hvis jeg skal benytte Homeplug, hvordan kan jeg så få begge mine computere ind over samme forbindelse med Netgear homeplug?
Avatar billede Syska Mester
25. marts 2008 - 13:37 #1
( Går ud fra du kan se de computere gennem den Homeplug, hvis ja så fortsæt )

Du skal benytte en router ...

Lyder som om du i dag, har en internet forbindelse fra TDC eller andet steds fra, som ikke har leveret en router med ... og som kun har givet dig en ekstern IP adresse. Dertil skal du bruge en router som kan lave NAT'ing for dig ... så du kan komme på nettet med begge computere ...

Skal siges, kan godt ske at jeg har misforstået dit spm, men det finder vi jo ud af senere :-)

// ouT
Avatar billede kato Praktikant
25. marts 2008 - 16:10 #2
Hej buzzzz

Jeg har en netforbindelse igennem et firma der hedder Broadcom. Der skal jeg indtaste brugernavn og kode (PPPOE, tror jeg det hedder)for at få forbindelsen. Selv om jeg på begge computere indtaster dette brugernavn og password kan kun en computer komme ignnem.
Jeg har ingen router ell. lign. Jeg sætter mit netkabel direkte i en kabelboks på væggen og så har jeg forbindelse!
Avatar billede leseid Nybegynder
25. marts 2008 - 22:31 #3
Kato. Så er du højest sandsyndligt i den situation som Buzzzz siger.. broadcom tilbyder bolignet og disse forbindelse leveres ofte kun med en enkelt IP adresse., og har derfor brug for en router..
Avatar billede kato Praktikant
26. marts 2008 - 07:53 #4
Hej leseid

Jeg skal lige have det skåret ud i pap...
Altså.. fra min kabelboks skal jeg derefter tilslutte en router og derefter frem til en homeplug. Skulle det så være muligt at tilslutte flere homplug/computere til systemet?
Avatar billede Syska Mester
26. marts 2008 - 13:16 #5
Internet
|
Router
|
Homeplug
|
Mange computere

Sådan må det vist være ... går ud fra en Homeplug er en slags switch/hub ... hvis jeg har forsået det rigtigt ....

I dag ser dit setup nok sådan her ud:
Internet
|
Homeplug
|
Mange computere

Hvis ... det er korrekt, så skal du have fat i en router, der har understøttelse af PPPOE ... men det har de fleste consumer products i dag ...

// ouT
Avatar billede kato Praktikant
26. marts 2008 - 13:36 #6
Hej buzzzz
Det er sådan det hænger sammen. Tak for den fine opstilling... så kan selv jeg forstå det ;)
Smid et svar så jeg kan komme af med mine point.
Avatar billede Syska Mester
27. marts 2008 - 19:23 #7
svar :-)