Avatar billede mikker21 Juniormester
26. marts 2008 - 00:56 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fjern drivere fra Device Manager

Hej,

Jeg er løbet i et problem, som jeg ganske enkelt ikke kan løse. Jeg har googlet, tænkt og afprøvet 1000 ting. Håber at jeg finder hjælp her.

På en PC har jeg haft installeret et "Wireless USB Netkort", som computeren aldrig blev gode venner med. Den meldte hardwarefejl under opstart når USB stikket var sat i. Derfor fjernede jeg igen USB-stikket, og brugte det indbyggede netkort. No Problem!

Pludselig er PC'en begyndt at melde en "ntdll.dll" fejl under opstart, hvorefter den stopper. Hverken i Safe mode eller andre steder kunne man få gang i den. Endelig prøvede jeg at lave en repair Windows XP, men selv ikke det løste mit problem.

Efter 1000 forsøg, fandt jeg ud af, at hvis jeg deaktiverede mit indbyggede netværkskort i BIOS, kunne jeg godt starte computeren op. Hvis jeg så i Device Manager "Enhedshåntering" går ind under netværkskort, står der en lang række netværkskort, som antyder at USB-stikket stadig sidder i...Og jeg kan ikke fjerne nogle af dem. Heller ikke i fejlsikret tilstand.
Jeg er sikker på at disse fake drivere laver problemet, men jeg kan simpelthen ikke fjerne dem, og jeg magter ikke at geninstallere hele computeren på ny.

Håber at der er hjælp at finde.

Mvh Michael
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2008 - 08:24 #1
følg anvisningerne og det går som en leg

To get rid of that unwanted driver, device, or service:
1) Open the "Start" menu and choose "Run..."
2) Type in "cmd" (without the quotes) and click "ok".
3) At the cmd prompt, type in "set devmgr_show_nonpresent_devices=1" (without the quotes) and press enter. (Note that nothing seems to happen--this is ok. We are actually setting an environment variable which is going to help us to see hidden devices)
4) On the next cmd prompt line, type in "devmgmt.msc" (without the quotes) and press enter. This will launch the Windows Device Manager Console.
5) In the Device Manager Console, from the "View" menu, select "Show Hidden Devices".To get rid of that unwanted driver, device, or service:
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. marts 2008 - 11:14 #2
Da jeg ikke kan få ovenstånde til at virke, prøv med følgende:

[Windows tast]+[Pause]
Vælg avanceret og miljøvariabler
I systemvariabler trykker du Ny, skriv devmgr_show_nonpresent_devices i navn, og 1 i værdi.
Tryk ok 2 gange.
Gå så i enhedshåntering og vælg Vis og vis skjulte enheder.
Så burde du kunne se enheder der er drivere til, men som ikke er der mere.
H. klik og vælg fjern hvis du lyster.
Avatar billede mikker21 Juniormester
27. marts 2008 - 07:55 #3
Hej,

Tak for de gode svar. Jeg har endnu ikke prøvet det, da dette er skrevet fra mit arbejde - og jeg får nok først prøvet løsningen i morgen. Men gør ovenstående løsning ikke bare at man kan SE alle de forskellige enheder? Problemet er jo at jeg ikke kan få lov til at fjerne enheden fra listen...jeg kan sagtens se den.

Jeg prøver selvfølgelig alligevel.

Endnu engang tak :-)

Mvh Michael
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2008 - 08:13 #4
du kan fjerne dem.

john stigers!
hvorfor virker det ikke hos dig. det virker på min win xp dansk.
er du sikker på du følger anvisningen helt.
Avatar billede mikker21 Juniormester
27. marts 2008 - 16:35 #5
Hej igen,

Ja så fik jeg alligevel tid til at prøve...men desværre uden held.

Jeg får nøjagtig samme besked som tidligere, nemlig:

"Enhenden kunne ikke fjernes. Enheden kræves muligvis til at starte computeren"

Og da enheden slet ikke sidder i computeren, er det jo lidt svært at forstå.

Håber at der hjælp derude.

PS.: rådet fra treatmenice virkede ganske fint...altså bortset fra at det ikke løste problemet :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. marts 2008 - 20:03 #6
ntdll.dll har ikke noget at gøre med om du kan se det gamle USB kort i enhedshåndtering - prøv at google ntdll.dll - så vil du se.

http://pcsupport.about.com/od/fixtheproblem/a/ntdlldll.htm - det kan skyldes en hel del faktisk...
Avatar billede mikker21 Juniormester
28. marts 2008 - 11:20 #7
-> John Stigers

Nddll.dll kan også have noget med dette at gøre, da det tydeligvis er et driver-mess-up som er på computeren. Så jeg er ret overbevidst. Listen duy henviser til fortæller også at et driverproblem kan give denne fejl...
Avatar billede mikker21 Juniormester
29. marts 2008 - 14:00 #8
Det er blevet være endnu!!!

Nu tog jeg mig sammen og geninstallerede Windows XP. Hurra, tænkte jeg. Nu kører det sgu. Men det gør det ikke.

Computeren genstarter fint de første par gange efter installationen, men pludselig fryser den, nøjagtigt som tidligere under opstart, og starter man op i fejlsikret tilstand, er der pludselig kommet en masse nye netkort til i Device Maneger, i stedet for det ene der var til at starte med. De hedder næsten allesammen "WAN-miniport" og så f.eks. "(IP) eller (L2TP)" bagefter...og kan som tidligere nævnt ikke fjernes. Så det kan jo næsten kun være noget hardware den er gal med. Men hvor skal man starte?

Mvh Michael
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2008 - 08:28 #9
du starter med at installere drivere fra den cd der fulgte med din pc.
du kan også gå på producentens hjemmeside.

hvad hedder dit bundkort!!!!!!!!

på mit ASUS m2n-e er der også noget der hedder wan miniport og den bliver installeret via cd fra asus.
Avatar billede mikker21 Juniormester
30. marts 2008 - 21:12 #10
Hej igen,

Mit (eller kundens) bundkort er et ASRock K7Upgrade-600, som jeg netop har fundet en driver download side til: http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=K7Upgrade-600

Det mystiske er bare, at driveren ikke står som værende manglede i Enhedshåndtering, og der har aldrig været hentet ekstra drivere til pc'en før, som i 2 år har kørt upåklageligt. De forskellige netkort dukker som nævnt op 1 til 2 genstartninger efter at Windows XP er blevet geninstalleret. Har prøvet en del gange nu. Når det sker låser computeren, og herefter er det umuligt at genstarte. Jeg er virkelig på bar bund med denne PC. Håber virkelig at der er hjælp derude.

Mvh Michael
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2008 - 22:01 #11
jeg forstår ikke helt det her for sådan gør vi alle sammen efter nedbrud af styresytem

det første man gør efter install af win xp ----- virus program.

nu installerer du alle de drivere fra din cd der fulgte med bundkort.
skriv de forskellige versionsnumre ned.
gå på asrocks side og hent de drivere der er nyere og lav en ny cd med dem på også til næste gang.

det kan som også godt være du skal opdatere din bios men det er ikke så svært. bare følg anvisningerne.

så skal win xp opdateres.
Avatar billede mikker21 Juniormester
18. august 2010 - 14:52 #12
Har aldrig fået lukket denne tråd, da jeg gav op og glemte denne tråd. Sorry...
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2010 - 16:36 #13
endnu en der var spild af tid
Avatar billede mikker21 Juniormester
19. august 2010 - 08:26 #14
@treatmenice

Det var da en sær kommentar...når intet af det foreslåede dengang virkede, kan jeg da ikke give point.

Hvis det er med den tone, skal du måske ændre dit brugernavn.

Fortsat bedre dag :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2010 - 19:52 #15
Ingen feedback på indlæg = spild af tid.