Avatar billede jrl0469 Nybegynder
28. marts 2008 - 12:18 Der er 5 kommentarer

Sammensat NY nøgle ved kopiering af poster

Kan jeg ikke anvende en værdi (felt nøgle) der er opbygget af forskellige dele?

NewCompName = streng
SigCode = FELT(SigCode: Mid([TagNo];8)) fra anvendte query
qryCblToCopy er baseret på vist post i vist Form

sqlstr = "INSERT INTO CableAndJB SELECT '" & NewCompName & " & qryCblToCopy.SigCode' as TagNo, qryCblToCopy.CableNameChn, qryCblToCopy.CableTypeNoChn FROM qryCblToCopy"
DoCmd.RunSQL (sqlstr)

Når qryCblToCopy åbnes vises de poster som jeg ønsker at kopiere. Jeg kan dog ikke se om TagNo faktisk antager den værdi den sakl?!

Jan
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2008 - 12:49 #1
Skal sqlstr ikke se sådan ud...

sqlstr = "INSERT INTO CableAndJB SELECT '" & NewCompName & "'" & qryCblToCopy.SigCode as TagNo, qryCblToCopy.CableNameChn, qryCblToCopy.CableTypeNoChn FROM qryCblToCopy"
Avatar billede jrl0469 Nybegynder
28. marts 2008 - 13:17 #2
Nej - men jeg så lige at  jeg havde placeret det afsluttende ' forkert.

qryCblToCopy.SigCode er jo en del af den query der indeholder kopidata hvorimod NewCompName er en inputbox værdi?!

Kan det tænkes at fordi SigCode ikke findes i tabellen: CableAndJB at jeg så får problemer?

Jeg glemte måske at nævne at jeg får en Key violation besked hvilket tyder på at min sammmensatte nye nøgle ikke er rigtig . Jeg kan dog ikke se dette
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2008 - 21:25 #3
prøv at kør en msgbox sqlstr i stedet for din docmd.runsql, for at se om det ser rigtigt ud...
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2008 - 21:27 #4
hvis sigcode ikke altid findes i tabellen, så kunne du prøve med nz(qryCblToCopy.SigCode) as TagNo
Avatar billede jrl0469 Nybegynder
31. marts 2008 - 09:39 #5
Jeg har løst problemet for nu. Jeg har dog ikke fundet ud af hvorvidt jeg kan anvende et udtryk i den formafhængige query.