Avatar billede bendixen Novice
28. marts 2008 - 14:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opstart af program fra hjemmeside

Hvorfor virker det ikke

Jeg skal opstarte et program som ligger på min webserver fra min hjemmeside, når denne startes

hvis jeg bruger en knap på hjemmesiden så virker det:
<script language="javascript" type="text/javascript">
    function Button1_onclick()
    {
        StartURL()
    }

    function StartURL()
    {
        window.open("http://192.168.50.5/callcenterpopup/CallCenterPopup.application")
    }
</script>

Men hvis jeg kalder samme funktion (StartURL) fra min body:
<body>
    <script language="javascript" type="text/javascript">
        StartURL()
    </script>
    <input id="Button1" type="button" value="button" onclick="return Button1_onclick()" />
</body>

Så starten siden med linket op men programmet starter aldrig

er der nogen der har en ide til hvordan man evt alternativt kan starte programmet

NB det har ingen betydning hvilken type script der bruges
Avatar billede olebole Juniormester
28. marts 2008 - 18:46 #1
<ole>

Stortset alle brugere på WWW anvender en popup-blocker, hvilket har umuliggjort åbning af popup-vinduer, som ikke åbnes på en brugerhandling. Du kan mad andre ord kun åbne en popup, hvis brugeren klikker på et eller andet ... heldigvis!  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede nielle Nybegynder
28. marts 2008 - 18:58 #2
Desuden kan du ikke åbne adressen:

http://192.168.50.5

fordi at den kun er kendt på dit eget LAN. Den er ikke synlig udefra.
Avatar billede bendixen Novice
28. marts 2008 - 22:47 #3
Til de negative:
popup blocker er DEAKTIVERET
er der nogen der har sagt noget om 192.168.50.5 skal bruges udefra ?, det er en intern webserver, med indterne brugere

Ikke for at lyde sur, men hvis i ikke har forslag til løsninger, så lad være med at skrive
Avatar billede nielle Nybegynder
28. marts 2008 - 22:53 #4
Kan man nu ikke tillade sig at påpege svaghederne i en foreslået løsning uden at blive kaldt negativ?

Nu var det dig selv som skrev at det var en hjemmeside, og så er den mest almindelige antagelse jo altså at det er en ekstern webside.

Men bevares, jeg skal da nok holde mig fra dine spørgsmål i fremtiden.
Avatar billede bendixen Novice
29. marts 2008 - 22:56 #5
tak
Avatar billede olebole Juniormester
30. marts 2008 - 00:26 #6
*LoL*