Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2008 - 18:07 Der er 10 kommentarer

Kan 'VGA Out' benyttes som tv-out på bærbar

Hejsa,
Som hentydet til i titlen er jeg interesseret i at investere i en ny bærbar. Men, en af betingelserne er at den kan bruges til at vise video og billeder på en tv skærm.

Mange bærbare har S-Video Out som jo fungere perfekt til netop dette. Men et par maskiner jeg har kigget på har kun VGA Out, og her er der jo problemer med interlacing, opdaterings intervaller etc.

Er det muligt at konvertere et VGA Out til et tv signal der kan vises på min tv skærm? I så fald hvordan? Modtager gerne råd ang. evt. hardware etc. nødvendig til denne konversion.

Hvis dette er muligt vil det også veje rimeligt tungt i min beslutning om at investere i en Asus EEE PC.

På Forhånd tak.
Avatar billede blaesbjerg Nybegynder
29. marts 2008 - 18:15 #1
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2008 - 18:29 #2
Tak, men det ser nu noget risikabelt ud. Jeg havde håbet at der fandtes et stykke hardware jeg evt. kunne sætte i VGA stikket og så ville det kunne konvertere signalet til et TV signal. Så jeg evt. kunne benytte et S-Video eller composite stik til at tilslutte min TV Skærm.

Ved du om der findes nogle af disse?
Avatar billede blaesbjerg Nybegynder
29. marts 2008 - 19:15 #3
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2008 - 20:03 #4
Tak for linket, men denne sætning bekymrer mig lidt:

Signal retning Scart -> VGA.

Hvis du ønsker at overføre signalet omvendt (VGA -> Scart), så kan du ikke bruge disse kabler.

Hvis du læser mit indlæg vil du se at det netop er den modsatte retning jeg er interesseret i.
Avatar billede haverslev Novice
29. marts 2008 - 20:07 #5
Avatar billede eckhardt Nybegynder
29. marts 2008 - 20:07 #6
nye tv har jo vga eller dmi indgang
men mener da jeg har set noget engang man kunne bruge til det du søger men det er vist mange år siden er ikke sikker på det kan fås mere
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2008 - 20:30 #7
Ja det ser ud til at man er nødt til at ofre 500 på at få signalet konverteret. Så er det nok bedre abre at ofre det ekstra på selve computeren og så få det med i prisen.

Tak for svarene
Avatar billede thov Forsker
30. marts 2008 - 06:31 #8
4 modstande og en transistor kan gøre det: http://www.nexusuk.org/projects/vga2scart/circuit
Eller en konverter som denne: http://av-connection.com/?PGr=846&ML1=1
Avatar billede haverslev Novice
30. marts 2008 - 10:13 #9
thov > den konverter du henviser til, er nu også på mit link 29/03-2008 20:07:00
Avatar billede thov Forsker
30. marts 2008 - 15:04 #10
Hov, det overså jeg lige i farten :-) Men ellers er model 22-040 udgået (ikke længere på Grandtecs hjemmeside) - men derfor er den da udmærket alligevel :-)