Avatar billede jacobd Nybegynder
29. marts 2008 - 20:00 Der er 11 kommentarer

Netgear trådløs router, problemer med at komme "ind" i router

Hej.

Jeg har store problemer med at få min router til at virke (igen).
Den har virket fint, stationær tilsluttet med kabel, bærbar trådløst. Jeg reset'tede den for at komme ind og sikre forbindelsen. (Havde glemt username/password)

Problemet er nu, at jeg kun kan tilslutte den stationære via kabel, og når jeg prøver at logge ind på routeren, via 192.168.1.1 sker der intet. Har også prøvet diverse andre, + www.routerlogin.net. Men der sker intet!

Hvem kan hjælpe?
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. marts 2008 - 20:05 #1
192.168.0.1 er vist standrad på Netgear routere... prøv det
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2008 - 20:14 #2
har du mere end en router?? hvordan er dit system sat sammen
Avatar billede jacobd Nybegynder
29. marts 2008 - 20:38 #3
Sker intet.
Speedstream modem, Netgear router, altå kun 1 router...
Avatar billede jacobd Nybegynder
29. marts 2008 - 20:40 #4
Forresten, jeg kan kun tilsutte 1 computer til routeren med kabel, der er ikke forbindelse til andre selvom de er med kabl..
Avatar billede eckhardt Nybegynder
29. marts 2008 - 21:04 #5
hvis du går ned i start kør og skrive cmd
og så prøver at køre en ipconfig
hvad heder din gateway så ?
det er den ip du skal bruge til at komme ind på routeren.

har selv op levet noget lignede med en d-link router og jeg måtte have fat i en maskine med en gammel version af ie for at komme ind.
Avatar billede jacobd Nybegynder
29. marts 2008 - 21:49 #6
Min gateway hedder 83.88.164.97, men der sker heller ikke noget når jeg indtaster den i browseren...
Avatar billede osigaard Nybegynder
30. marts 2008 - 08:57 #7
Hvis din gateway hedder 83.88.164.97, tyder det på at DHCP ike er aktiveret på din trådløse router. 83.88.164.97 er helt sikkert IP-adressen på din udbyders DHCP.

Fjern kablet mellem dit Speedstream modem og Netgear router, altså intet kabel i WAN-porten på din router, kun kabel mellem dim PC og en af routerens LAN-porte, genstart din PC og prøv så at få forbindelse til routeren.
sæt routeren op, aktiver DHCP på routeren, husk at du skal gemme/save ændringer du foretager på router.

Når Routeren er sat op til automatisk at modtage en IP-adr. og DHCP-server er aktiveret er aktiveret, slukker du for dit Speedstream modem, tilslutter kabel mellem Speedstream modem og Routers WAN-port, tænder for Speedstream modem, nu skulle din Router få tildelt en IP-adr. fra din udbyder.
Hvis du nu genstarter din PC, vil jeg tro at hvis du går ned i start kør og skrive cmd
og så prøver at køre en ipconfig /all, så er din gateway hedder 192.168.0.1 eller 192.168.1.1
Avatar billede jacobd Nybegynder
30. marts 2008 - 10:56 #8
Ovennævnte er nu afprøvet. Uden held. Når jeg kun har kabel mellem router og stationær, kan jeg stadig ikke logge ind i routeren.

Efter config/all:
Connection
    Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-16-76-26-B0-1D
    Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
    Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
    IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 83.88.164.101
    Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.240
    Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 83.88.164.97
    DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 80.166.137.165
    DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 193.162.153.164
    Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 30. marts 2008 10:49:57
    Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 30. marts 2008 11:49:57
Avatar billede osigaard Nybegynder
30. marts 2008 - 20:54 #9
Her er et ellert andet rivende galt.
Ud fra din undedrnetmaske, kan jeg se at det udskrift du har fået ved "ipconfig /all" er direkte fra TDC.
Hvis du kobler din router fra og kobler dig direkte på dit Speedstream modem , er jeg næsten sikker på at du ved en "ipconfig /all" vil få det samme udskrift.
Altså din router er ikke aktiv, den er pivåben og fungerer slet ikke, minder om en øldåse, der blot er trukket et netkabel igennem. :-)

Der må bagpå routeren sidde er lille resetknap, som skal holdes indtrykket i ca. 10-15 sek., hvorefter routeren skulle være resat til fabriksindstillingerne.

Du må da du fik routeren fra TDC, også have fået en opsætningsguide med evt. på cd, se i denne guide, hvorledes din router oposættes/konfigureres

Routeren skal ka måes, ved i Internetbrowserwns adressefelt at indtaste 192.168.1.1 eller 192.198.0.1 alt efter hvilken model det er.

Modellerne WGR614v5 og WGR614v6  nås på 192.168.1.1    (54Mbit)
Modellerne WGR614v4 og WGR614v2  nås på 192.168.0.1    (54Mbit)
Modellerne MR814v2  og MR814v3  nås på 192.168.0.1    (11Mbit)  ældre routere

For alle modeller gælder:
User Name/ Brugernavn: =  admin
Adgangskode:          =  password

se evt mere her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5823

Nar du skal konfigurere din router, så giv evt dit netkort en fast IP adresse i samme adresse-område son routeren har,
F.eks routeren 192.168.0.1 giv dit netkort den faste ip-adresse 192.168.0.10
F.eks routeren 192.168.1.1 giv dit netkort den faste ip-adresse 192.168.1.10

Når routeren så er konfigureret, kan du sætte dit netkort til automatisk at hente en IP-adresse.

Kommer det ikke til at fungere, må du bede TDC om support, enten er routeren ikke aktiveret eller også er der defekt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. marts 2008 - 01:54 #11
Reset den igen, men denne gang holder du resetknappen inde i 10 - 15 sekunder.

Når det er gjort, så fjerner du strømmen fra routeren også i 10 - 15 sekunder.

Efter ca. 30 sekunder, kan du prøve 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 igen.

De nyeste modeller af Netgear kan også have admin/admin som bruger/password