Avatar billede moba Nybegynder
31. marts 2008 - 14:49 Der er 6 kommentarer

Problemer med synkronisering

Hejsa
Jeg får følgende fejl når jeg forsøger at synkronisere 2 databaser.

The field is too small to accept the amount of data you attempted to add. Try inserting or pasting less data.

Det skal siges at synkroniseringen tidligere har kørt uden problemer.

Morten
Avatar billede mugs Novice
31. marts 2008 - 15:39 #1
"The field is too small to accept the amount of data you attempted to add. Try inserting or pasting less data."

Tyder på, at du forsøger at tilføje data der overstiger et felts kapacitet. I et tekstfelt , kan du måske prøve at synkronisere data der over stiger 255 tegn, som er det maksimale antal tegn.

I et numeriske felt, kan du måske prøve at synkronisere et tal der over stiger feltets talstørrelse f.eks. 255 ved et Byte felt.

Det forhold, at synkronideringen tidligere er kørt uden problemer behøver blot at betyde, at nye data siden sidste synkronisering ikke overholder felternes validitet.
Avatar billede moba Nybegynder
31. marts 2008 - 15:57 #2
Jeg har tænkt tanken, men har primært fokuseret på de steder hvor der optræder memo felter. Jeg vender tilbage
Avatar billede mugs Novice
31. marts 2008 - 16:30 #3
Jeg kan ikke komme i tanke om andre årsager. Evt. kan du bruge funktionen Len til at måle hvor mange tegn der er i felterne. En ide var måske at indbygge en sådan fejlopfangning i den db, der skal synkronideres med.
Avatar billede terry Ekspert
31. marts 2008 - 17:24 #4
if the source and destination tables/field types (and lengths) are the same then there should be no problems.
Avatar billede moba Nybegynder
31. marts 2008 - 21:00 #5
der anvendes samme datastruktur, ingen forkel der.
Avatar billede mugs Novice
31. marts 2008 - 21:28 #6
Jeg kan stadig ikke se andre årsager end tidligere nævnt. Det må være i den retning din fejlfinding skal foretages.