Avatar billede eckhardt Nybegynder
02. april 2008 - 18:44 Der er 20 kommentarer

Exchange Server 2007 porte ?

Hej er det nogle bestemte porte jeg skal have åbnet for til min
Exchange Server 2007 ?

har selvfølige åbnet for port 25 men kan ikke få noget igenmen.
Avatar billede benzboy Nybegynder
02. april 2008 - 19:07 #1
Nææh, port 25 burde faktisk være nok. Du har åbnet både i ras og din evt. router og hvad man nu ellers kan have kørende af firewalls ?
Avatar billede benzboy Nybegynder
02. april 2008 - 19:12 #2
For at være på den helt sikre side lavede jeg lige ekperimentet på min egen og lukkede for alt andet end port 25 i routeren og jeg får fint post ind.
Avatar billede eckhardt Nybegynder
02. april 2008 - 19:36 #3
hmm så kan jeg ikke forstå det .

is responding on port 25 (smtp)
is responding on port 80 (http).

som man kan se er min port 25 er åben

så jeg kan ikke helt forstå det
har også prøvet med en exchange server 2003 og det virker fint

kan man lave en test i 2007 ??
Avatar billede eckhardt Nybegynder
02. april 2008 - 19:56 #4
får denne fejl når jeg vil opdater med service pack 1

Warning:
Setup cannot detect an SMTP or Send connector with an address space of '*'. Mail flow to the Internet may not work properly.

nogen der kan hjælpe mig med den ?
Avatar billede benzboy Nybegynder
03. april 2008 - 07:37 #5
Det er så fordi du ikke har fortalt din Exchange hvordan den skal sende mails ud af huset. Den skal vide om du vil route dem gennem din isp eller aflevere dem direkte til hver enkelt modtager. Den skal laves under Organization Configuration -> Hub Transport -> Send Connectors. Har du sat op hvilke domæner du modtager post på ?
Avatar billede eckhardt Nybegynder
03. april 2008 - 10:17 #6
skal jeg så give den tdc smtp adresse inde under send connectors ?
ja jeg mener jeg har sat den op til at modtage post på mit domæne.

men jeg kan heller ikke i outlook få adgang til serveren
Avatar billede benzboy Nybegynder
03. april 2008 - 10:31 #7
Ja, du laver bare en ny connector og taster adressen fra tdc ind. Er det smtp. mail.dk den hedder. Det lyder som om det er mere omfattende end lige firewall problemer det her. Hvis det er første gang du sætter en mailserver op er Exchange godtnok en større mundfuld at gå igang med. Så bør du nok finde lidt litteratur omkring den eller kigge rundt på nettet.
Avatar billede eckhardt Nybegynder
03. april 2008 - 10:44 #8
har kørt flere mail server før
og også fået exchange 2003 til at virke da jeg testede det.

nu kan jeg også få adgang til mine bruger og de kan modtage mails
nu mangler der bare at jeg kan sende dem
Avatar billede benzboy Nybegynder
03. april 2008 - 12:03 #9
Så begynder det da at lysne :-) Det vil sige at du ikke kan sende mails ud af huset ? Hvis du har lavet smtp connectoren så check lige hvilket domæne der bruges som afsender adresse. Jeg havde selv problemet i starten fordi jeg kører med domain.local og den fatter internettet ikke lige.
Avatar billede eckhardt Nybegynder
03. april 2008 - 12:12 #10
ja det er kun ud af huset jeg har et problem kan godt sende fra bruger til bruger.

hmm nu spørger jeg nok dumt men hvor tjekker jeg  hvilket domæne den bruger som afsender ?
Avatar billede benzboy Nybegynder
03. april 2008 - 12:17 #11
Det gør du i Organization Configuration -> Hub Transport -> E-mail Adress Policies.
Avatar billede eckhardt Nybegynder
03. april 2008 - 12:38 #12
nu er den sat til min domæne men det ser ikke ud til at den vil sende mails
Avatar billede benzboy Nybegynder
03. april 2008 - 12:45 #13
Så er jeg lidt blank lige nu. Jeg går lige i tænkeboks så kan vi håbe på at der er andre der byder ind i mellemtiden.
Avatar billede eckhardt Nybegynder
03. april 2008 - 12:47 #14
vil da starte med at sige tak for den hjælp du har ydet .
Avatar billede benzboy Nybegynder
03. april 2008 - 12:54 #15
Helt i orden. det irriterer mig grænseløst at vi ikke lige kan få ram på den sidste der. Jeg har lige været hele min egen opsætning igennem og det gav ikke rigtig noget. Jeg vender tilbage hvis der dukker noget op.
Avatar billede venturer Nybegynder
03. april 2008 - 14:58 #16
Bare lige for at være sikker på det hele er med(og jeg har forstået rigtigt).
Du har kun én Exchange 2007 server?
Du har installeret følgende tre roller: Mailbox, Client Access, Hub Transport?

Under Organization Configuration -> Hub Transport -> Accepted Domains, skal du angive det domænenavn du bruger på internettet (Det skal være defineret som en "Authoritative" domain).
Under Organization Configuration -> Hub Transport -> Send Connectors, skal der være én connector.
Den skal hedde "Udgående" (eller hvad du nu ønsker).
"Intended use" skal være sat til "Internet".
Address Space skal være:  *
Smart host skal være: smtp.mail.dk  (hvis du sidder på en TDC linie).

Under Server Configuration -> Hub Transport -> Receive Connectors, skal du vælge Properties for "Default <DinServer>" vælge fanebladet "Permission Groups" sætte flueben i "Anonymous".

Hvis du ellers kører med standard opsætninge, bør dette være det nødvendige der skal til at for at du kan sende og modtage fra din Exchange server.
Avatar billede eckhardt Nybegynder
03. april 2008 - 19:14 #17
hmm

nu er den helt gal igen nu kan jeg heller ikke modtage ude fra mere

har prøvet det som du skriver venturer og ja det er bare standard jeg køre med
Avatar billede eckhardt Nybegynder
03. april 2008 - 19:45 #18
opdateret point
Avatar billede eckhardt Nybegynder
03. april 2008 - 21:03 #19
hmm nogen der kan fortælde mig hvordan jeg kan fjerne exchange server 2007
så jeg kan prøve igen ?
Avatar billede strych9 Praktikant
04. april 2008 - 18:10 #20
Hvis det er ligesom med exchange 2003, så skal du sætte CD'en i, og så burde der være en mulighed for at fjerne den.