Avatar billede lenn Nybegynder
03. april 2008 - 11:46 Der er 3 kommentarer

Hjælp til hjemmenetværk med 2 maskiner

Jeg har 2 computere jeg gerne vil have på samme netværk. Som det ser ud nu, har jeg modem fra yousee, en netgear router med trådløs accesspoint, en stationær pc og en bærbar pc. Den stationære er på nettet via kabel til routeren og den bærbare er på nettet trådløst via routerens accesspoint. Sådan skal det blive ved med at være... Begge maskiner kører med Windows XP PRO.

Jeg vil gerne have, at jeg skal kunne "se" nogle "delemapper" på den stationære fra den bærbare, så jeg kan sidde i stuen og browse i de delte mapper. Hvordan gør jeg det i praksis?

De skal vel være i samme arbejdsgruppe, - men er der andet der skal indstilles korrekt for at det vil komme til at virke?

LL
Avatar billede eckhardt Nybegynder
03. april 2008 - 12:01 #1
hvis du har samme bruger navn og password på begge maskiner er det nemmest syntes jeg da .

hvis du højre klikker på denne computer og vælger opret netværks drev
skal du vælge hvilket drev bogstav du vil bruge også skrive stien til mappen du vil lave  til netværks drev
\\computernavn\c$\billeder

eller hvilken mappe du nu vil bruge

hvis den mappe nu ikke ligge på dit c drev skal du så bare ændre det til d eller e .
Avatar billede lenn Nybegynder
03. april 2008 - 12:17 #2
...og det skulle bare være det? Jeg tester det lige når jeg komer hjem?
Avatar billede eckhardt Nybegynder
06. april 2008 - 09:31 #3
nå hvordan gik det så ?