Avatar billede obix Nybegynder
06. april 2008 - 01:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Form dato til mysql timestamp

Hejsa.

Nogle der lige kan gennemskue hvorfor dette ikke virker

/**
    * Adds a done task to the db.
    */
  function addRegistration($startTime, $endTime, $userName, $taskTypeId, $solutionDesc) {
      $startTime = date( 'Y.m.d H:i:s', $startTime );
    $startTIme = strtotime( $startTime );
      $endTime = date( 'Y.m.d H:i:s', $endTime );
    $endTIme = strtotime( $endTime );
      $q = "INSERT INTO TASKS (starttime, tasktypeid, username, solutiondesc) VALUES (UNIX_TIMESTAMP($startTime), $taskTypeId, '$userName', '$solutionDesc')";
      return mysql_query($q, $this->connection);
  }

Dato sendes som streng ind i formatet 06.3.2008 01:20:14
Avatar billede showsource Seniormester
06. april 2008 - 12:27 #1
dato skal være i formatet ÅÅ MM DD
Avatar billede obix Nybegynder
06. april 2008 - 13:04 #2
Jeg havde glemt at komme gnyffer rundt om datoen i sqllen... Så det var såre simpelt.. Ellers tak Showshource.
Avatar billede showsource Seniormester
06. april 2008 - 13:15 #3
Husk at svare selv!

Og umiddelbart vil jeg da anbefale dig altid at bruge standard formatet, så render du ikke i "uventede" problemer"
Avatar billede obix Nybegynder
06. april 2008 - 14:02 #4
Jeg har ændret det til følgende.

function addRegistration($startTime, $endTime, $userName, $taskTypeId, $solutionDesc) {
      $dateDiffSecs = datediff("s", formatDate($startTime), formatDate($endTime), true);
      $startTime = date('Y.m.d H:i:s', $startTime);
      $endTime = date('Y.m.d H:i:s', $endTime);
      $q = "INSERT INTO TASKS (starttime, endtime, timespent, tasktypeid, username, solutiondesc) VALUES ('$startTime', '$endTime', 1, $taskTypeId, '$userName', '$solutionDesc')";
      return mysql_query($q, $this->connection);
  }

og før jeg kalder metoden gør jeg dette ved datoerne.

function formatDate($val)
  {
      list($date, $time) = explode(" ", $val);
      list($day, $month, $year) = explode(".", $date);
      list($hour, $minute, $second) = explode (":", $time);
      return mktime((int)$hour, (int)$minute, (int)$second, (int)$month, (int)$day, (int)$year);
  }

Datoerne kommer fra inputfields fra brugeren.