Avatar billede DTP Novice
07. april 2008 - 13:52 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

internet explorer nulstille 'gem password'

Hej

jeg har en hjemmeside med et link til en ftp server. Jeg har med vilje udeladt brugernavn og password fra linket. Når man trykker på linket, kommer der en dialog box hvor man skal indtaste brugernavn og password. Desværre kom jeg også til at sætte flueben ved 'Gem Password', nu får jeg aldrig dialog boksen op mere. Hvad skal jeg gøre for at få dialog boksen hvor der står at jeg skal indtaste brugernavn og password ?
Avatar billede w13 Novice
07. april 2008 - 13:55 #1
Når du er logget ind i FTP-mappen, kan du så ikke højreklikke i mappen og vælge "login" eller noget i den stil, så boksen kommer op igen?
Avatar billede w13 Novice
07. april 2008 - 13:56 #2
Ellers kan du nulstille alle huskede passwords under Tools --> Internet Options --> Browsing History --> Delete... --> Passwords.
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. april 2008 - 13:57 #3
Det kan være fordi din IE cache er meget fuld. Når det sker, så opfører IE sig mærkeligt.

I funktioner - internet indstillinger - slet filer og slet cookies (kan være lidt anderledes i vista)
Herefter genstarter du IE og ser om det virker som det skal. Derer dog andre muligheder også men prøv dette først
Avatar billede DTP Novice
07. april 2008 - 14:06 #4
w13>> tak for svar, men 'browsing history' ? hvor ?
bufferzone>> Jeg har slettet filer og slettet cookies, genstartet explorer, men intet hjalp.

Til begge:
jeg bruger internet explorer 6
Avatar billede w13 Novice
07. april 2008 - 14:08 #5
Det er under hovedfanen "General". Der er en knap, der hedder "Delete..." i feltet "Browsing history".

Ref.: http://kb.iu.edu/data/alcx.html
Avatar billede w13 Novice
07. april 2008 - 14:09 #6
Hov, nej i IE6 er det i fanen "Content", på knappen "Autocomplete..." og derunder "Clear Passwords".
Avatar billede DTP Novice
07. april 2008 - 14:35 #7
w13>> hmm jeg tror ikke det er det, det hjalp ihvertfald ikke. Autocomplete er det ikke hvor du skriver lidt af brugernavnet så husker den selv resten+passwordet.
Avatar billede w13 Novice
07. april 2008 - 14:42 #8
Jo, det er det, men under dét skulle du kunne rydde passwords ved at vælge "Clear Passwords". Du kan vist også rydde Forms (formdata) der for at være på den sikre side.

Har du prøvet mit forslag med at højreklikke i FTP-mappen og vælge "Login..."?
Avatar billede w13 Novice
07. april 2008 - 14:42 #9
Det skulle hedde "Login As..." kan jeg se.
Avatar billede nva Praktikant
07. april 2008 - 14:46 #10
Funktioner-internetindstillinger-indhold-autofuldførelse - der bør det vist kunne rettes.
Avatar billede DTP Novice
07. april 2008 - 14:52 #11
Jeg har trykket clear passwords uden held. Den kommer ikke med pop up boks, og bliver ved med at prøve at logge ind med 'det gemte'.

Hvilken ftp mappe ? det er et link jeg trykker på 'ftp:xxxx'. Men uanset hvad så er det ikke sådan jeg skal tilgå min mappe.
Avatar billede DTP Novice
07. april 2008 - 14:53 #12
internet explorer er ikke lige den bedste til ftp browse, kan se den prøver at logge på med anonymous 6 gange før den bruger 'det gemte/huskede' brugernavn.
Avatar billede w13 Novice
07. april 2008 - 14:55 #13
Men når du har klikket på linket, og mappen er åbnet, kan du så ikke højreklikke i mappen og vælge "Login As..."?
Avatar billede DTP Novice
07. april 2008 - 14:55 #14
Jeg lukker det her spørgsmål, tror jeg går en helt anden vej med det her.

Mange tak for svar allesammen, desværre kom jeg ikke nærmere en løsning, men igen tak.
Avatar billede DTP Novice
07. april 2008 - 14:57 #15
w13>> mappen åbner ikke, får en 'siden kan ikke vises'. Men hvis jeg copy/paste linket i adressevinduet istedet, så går den på og med den 'husked/gemte' bruger.
Avatar billede w13 Novice
07. april 2008 - 15:02 #16
Og når du så højreklikker der og vælger "Login As..."?
Avatar billede nva Praktikant
07. april 2008 - 15:23 #17
Prøvede du det jeg foreslog?
Avatar billede w13 Novice
07. april 2008 - 15:28 #18
nva>> Han prøvede det i 07/04-2008 14:09:30, som bare var på engelsk. =)