Avatar billede quewer Nybegynder
10. april 2008 - 18:12 Der er 9 kommentarer

Trådløst fejler efter et par dage (TDC)

Jeg har et noget underligt problem synes jeg selv. Nu er det tredje gang at jeg på meget kort tid oplever at min trådløse opsætning fejler, og for at få det til at virke igen, skal jeg reset'e min router og så konfigurere igen bagefter.

Det kan virke helt perfekt i et par dage, nogle gange uger, og så lige pludselig melder den om fejl. Jeg har en Linksys BEFW11S4 router hvis det er interessant. Lige nu har jeg bare sat min stationære direkte til modem, men så vidt jeg husker kan den ikke finde dns hvis jeg ser på netværksstatus.

Nogen idé om hvad det kan være?
Avatar billede peet-49 Novice
10. april 2008 - 18:14 #1
Hvis du har fast IP, tager det op til en time, før DNS bliver frigivet.
Avatar billede quewer Nybegynder
10. april 2008 - 18:18 #2
Så hvis jeg slukker for modem om aftenen, kan jeg godt forvente at der går en time inden jeg kan komme på igen?
Avatar billede quewer Nybegynder
10. april 2008 - 18:20 #3
Sidst det gik ned var for et par dage siden, der brugte jeg nettet da de skete, så det er vel næppe årsagen.
Avatar billede peet-49 Novice
11. april 2008 - 07:59 #4
Det kan skyldes din egen PC, når nettet går ned, har du så prøvet en reparer på netværket?
Avatar billede quewer Nybegynder
14. april 2008 - 10:17 #5
Ja, ser ikke ud til at virke. Har også prøvet TDC's eget NetSupport værktøj som man kan hente ned til sin maskine, men den siger bare jeg ikke får en korrekt ip tildelt.
Avatar billede peet-49 Novice
14. april 2008 - 12:28 #6
Gør sådan: Sluk for PC, adslmoden og router. Tænd adslmoden og vent til den har oprettet forbindelse, tænd for router og derefter for PC.
Avatar billede quewer Nybegynder
14. april 2008 - 16:57 #7
Lige som jeg skulle til at prøve dit forslag virkede det pludselig igen: Jeg satte ledningerne imellem router, pc og modem i, og ventede så bare på at den skulle sige "du har ingen forbindelse" hvor jeg så ville køre din procedure.

De andre gange jeg har prøvet, har jeg sat stikkene i rigtigt, så det har ikke været problemet (forbindelsen forsvandt jo også mens jeg brugte den sidst). Noget jeg dog gjorde var at justere lidt på ledningerne så de ikke lå viklet ind i hinanden, kan det have noget at sige?
Avatar billede peet-49 Novice
14. april 2008 - 17:03 #8
Der kan være en dårlig forbindelse på et af kablerne, et stik der f.eks. ikke sidder helt rigtigt.
Avatar billede peet-49 Novice
26. oktober 2008 - 10:09 #9
Husk at lukke spørgsmålet.