Avatar billede erlandsen Seniormester
19. april 2008 - 08:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ændring af feltkoder

når jeg i word 2007 opdaterer alt med ctrl -a og f9 - så er der nogle steder hvor feltkoderne til mine krydshenvisninger igen bliver synlige istedet for teksten - det er især ifm. hyperlinks?

-og hvordan formaterer jeg mine krydshenvisninger så de f.eks. alle sammen bliver kursiv? (jeg har både henvisninger til tabeller, ligninger og figurer)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
19. april 2008 - 10:40 #1
Jeg går ud fra, at det IKKE er, fordi du har fået slået "feltkodevisning" til (Alt+F9), at du ser koderne på skærmen.

Er dine dokumenter meget store? Er krydshenvisningerne rigtige ved print, så det kun er et "skærm-visnings-problem"?

Mht. formatering af dine krydshenvisninger, så bliver der ikke brugt en speciel typografi til disse, så - udover den manuelle metode - skal du bruge kode til at formatere henvisningerne. Det kan gøres på følgende måde:

Public Sub KursiveReferencer()
    Dim objField As Field

    For Each objField In ActiveDocument.Fields
        If objField.Type = wdFieldRef Then
            objField.Select
            Selection.Font.Italic = True
        End If
    Next objField
    Selection.Collapse
End Sub
Avatar billede erlandsen Seniormester
24. april 2008 - 18:20 #2
jeps - jeg har ikke slået feltkodevisning til.
dokumentet er på 100 sider - med et hav af referencer-
har ikke kunne checke om det kun er et skærm-visnings problem - men det må jeg lige checke...
ved ikke helt hvordan man buger kode?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
24. april 2008 - 20:07 #3
Kopier den kode, som jeg har lavet. Åbn dit dokument. Tryk på Alt+F11. Du kommer nu ind i kodevinduet. Dobbeltklik på ThisDocument - så får du en "hvid side". Der indsætter du min kode. Luk kodevinduet ved at klikke på det røde kryds.

Når du skal kursivere alle krydshenvisninger i dokumentet, klikker du Alt+F8. Find derefter KursiveReferencer i listen og dobbeltklik herpå.
Avatar billede erlandsen Seniormester
25. april 2008 - 07:43 #4
det er jo genialt - husk at smide et svar...

hvad hvis jeg:
-både vil have fed og kursiv
-kun vil have fed
Avatar billede word-hajen Nybegynder
25. april 2008 - 11:14 #5
Hvis du vil have både fed og kursiv, skal du tilføje følgende linje i koden:

Selection.Font.Bold = True

(før eller efter Selection.Font.Italic = True)

Hvis du kun vil have fed, vupti - så sletter du linjen med Italic i koden.