Avatar billede ey Nybegynder
22. april 2008 - 16:38 Der er 8 kommentarer

Trådløs telefon ligger trådløst netværk ned

Jeg har en Dlink Dir 655 router. God router, dog er jeg meget irriteret på et enkelt punkt.

Den trådløse del i min router går ned ca. hvert 10-15 min. og følgende besked fremkommer i loggen for routeren:

Wireless system with MAC address 001CF0E967E1 disconnected for reason: AP maybe crash...

Dette cutter selvfølgelig forbindelsen på mit trådløse netværk og forbindelsen ryger og kommer igen efter et par min. for derefter at ryge igen efter 10-15 min.

Jeg har fundet ud af, at det er min trådløse telefon der er problemet (Beocom 6000). Hvis jeg snupper strømmen fra telefonens base (det trådløse system), så virker det trådløse netværk perfekt og uden fejl eller nedlukninger.

Mit problem er nu bare, at jeg har ikke meget lyst til, at skifte min telefon ud, da den har været pænt dyr.

Kan man få et eller andet filter, så telefonen ikke går ind over det trådløse internet eller hvad kan jeg gøre?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. april 2008 - 21:47 #1
Start med at skifte kanal på dit trådløse net.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. april 2008 - 21:47 #2
Avatar billede ey Nybegynder
22. april 2008 - 22:46 #3
Hmm... som jeg lige læser det, så anbefaler de kanal 1 eller 11. Jeg bruger pt. 1. Prøver at skifte over på 11 og køre med dette et par dage for, at se om det giver nogen forskel.
Avatar billede ey Nybegynder
23. april 2008 - 22:13 #4
Nu har jeg prøvet både kanal 11 og 13. Det hjælper på, at min trådløse net nu ikke bliver lagt ned mere - men desværre køre netværket også hamrende langsomt.

Før kørte det på maks fart, når det trådløse netværk ikke var nede. Nu er netværket oppe, men køre ulideligt langsomt, hvilket ikke er brugbart.

Hvad kan jeg ellers prøve?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. april 2008 - 22:23 #5
Hvis der er forstyrrelser på de frekvenser, der bruges til kanal 11 og 13 - fx naboer med samme ideer som dig, så er det jo svært. Kan din telefon ikke stilles til andre frekvenser?
Avatar billede ey Nybegynder
23. april 2008 - 22:26 #6
Der er flere der køre med 11 (jf. Networkstumbler), men ingen der køre med 13.

Jeg aner ikke om min telefon kan køre på andre frekvenser, det fremgår ikke af manualen hvertfald...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. april 2008 - 22:50 #7
11 og 13 ligger så tæt på hinanden at forstyrrelser kan finde sted. Groft sagt har man 3 kanaler: 1, 6 og 11 - de ligger langt nok fra hinanden. Har du tålmodighed, så prøv med kanal 10, så 9, så 8 , etc.

Ellers har jeg set et hus til salg her i nærheden af Århus med 200 meter til nærmeste nabo.
Avatar billede ey Nybegynder
01. april 2009 - 14:17 #8
Venligst lig et svar, så jeg kan få lukket spørgsmålet.