Avatar billede southfarm Praktikant
01. maj 2008 - 21:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ready to go - men hvordan?

Hej,

Købte for et par år siden en bog om VB.Net (VB.NET på 21 dage) og var klar til at gå i gang, Men morskaben stoppede hurtig da jeg skulle installere Visual Studio. Tingene var ikke helt som det stod i bogen og der var meget andet galt, så projektet strandede der.

Nu har jeg fundet bogen frem igen og håber da at jeg kan få lidt hjælp her til at komme vidre:

1. Er VB.net stadig et OK sted at starte (Jeg har fået med mig at det kan være et religions spørgsmål, men er der sket noget de sidste 2 år som endre situationen radikalt?) De spørgsmål her på eksperten som omhandler dette er ved at være gamle...

2. Er det nødvendigt at bruge Visual Studio, eller er der andre platforme jeg kan bruge istedet???

Jeg synes det er vanskeligt at finde rundt i denne jungle, så et par råd vil gøre godt... Sikkert ikke de sidste...
Avatar billede arne_v Ekspert
01. maj 2008 - 21:43 #1
VB.NET er helt OK at starte med. Der er hundredetusinder af full time VB.NET
udviklere over hele verden.

De fleste bruger Visual Studio. Men du kan ogsaa bruge SharpDevelop.

Forskellen i din bog er nok p.g.a. forskellige Visual Studio versioner, men
det boer ikke vaere en show stopper.
Avatar billede southfarm Praktikant
02. maj 2008 - 08:56 #2
OK - Mange takk.

Jeg er inde og se på Visual Studio - men der er jo et hav af versioner, med forskellige betegnelser. Og så ser det ud til at koste en formue?! (Jeg håber det er mig der ender på de forkerte sider).

Har I nogen råd til hvilken version man skal have til opstart og hvad den skal koste?
Avatar billede guidmaster Nybegynder
02. maj 2008 - 14:39 #3
Du kan jo starte ud med VB Express udgaven som er ganske gratis. Den henter du her: http://www.microsoft.com/express/vb/
Avatar billede southfarm Praktikant
02. maj 2008 - 16:13 #4
Det er jo den jeg leder efter ;o) Mange tak.

Arne V - smider du et svar så får du point...
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2008 - 16:21 #5
svar