Avatar billede pilfinger Nybegynder
03. maj 2008 - 23:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

brug af filer i mappe nægtes.

Hej eksperter.

Jeg har fået mig et alvorligt problem.
Jeg har en xp maskine med sp2 og trend micro internet securety pro.
tre harddisks hvor af den ene er lager og det virker også fint bortset fra en ting.
har en mappe med små 4000  filer som jeg ikke kan flytte åbne kopier eller noget
andet.
når man går længere ind under sikkehed,
for mappen står den til at være delt og det har jeg prøvet at ændre på,
så det kun er den som bruger som er loget på maskinen som kan bruge mappen.
Den har kørt perfek i lang tid og har aldrig haft det her problem før.
har stort set prøvet alt, formateret og forsøgt at overtage ejerskabet af mappen.
det virker også fint nok men der er stadig samme fejl.
har prøvet at skifet mediaplayer både fra 11 til ver.9.
så spørgsmålet er hvad gør jeg ved dette problem kan der gøre noget
er mappen gået tabt. skal lige huske at sige at der ikke er noget internt netværk
men køre med et cybercity modem og en trådløs router.
Der står at jeg ikke har tilladelse til at bruge mappen eller filerne.
det har jeg ellers altid haft gad vide om der har været nogen inde og overtage den ude fra nettet ??
Til den eller dem som kan hjælpe vil jeg være yderst taknemlig for og give max point.
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
04. maj 2008 - 00:07 #1
Er det denne du har fulgt?

http://support.microsoft.com/kb/308421/da
Avatar billede pilfinger Nybegynder
04. maj 2008 - 00:20 #2
Ja det er den jeg har prøvet og fandt ud af den var sat som delt mappe og har kun en bruger profil så det undrede mig noget og slettede dem alle undtagen den jeg køre på. og det hjalp ikke en skid der er stadig samme fejl og kan ikke ændre på noget og det undre mig en del.
Avatar billede mash Mester
04. maj 2008 - 00:57 #3
har du prøvet at starte i fejlsikret og logge ind som administrator, så burde du kunne ændre rettigheder til mappen uanset hvilken bruger der har låst den(ved godt at du skriver at der kun er 1 bruger men prøv :D).
Avatar billede pilfinger Nybegynder
04. maj 2008 - 18:22 #4
Hej igen. Jeg har som tgkdk beskrevet prøvet med admi kontoen i fejlsikret tilstand, men med samme resultat har også forsøgt at ændre rettighederne via min egen konto i fejlsikret tilstand samme resultat. så nu er gode råd velkommene. :-)
Avatar billede pilfinger Nybegynder
05. maj 2008 - 10:43 #5
Nu kan jeg så komme ind til filerne og kan se jeg har fuld kontrol over mappen, men kan stadig ikke få filerne til at virke.
det er Mp3 filer og når jeg klikker på dem står der at filen enten er optaget eller at jeg ikke har adgang til dem hvilket jeg ikke fatter noget af... er der nogen som kender til det problem eller har oplevet det før ???
Avatar billede mash Mester
05. maj 2008 - 17:51 #6
øhh kan det være drm beskyttet? så er der en lisens fil.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
05. maj 2008 - 23:23 #7
mener du det kan være en MP3 fil som er licens beskyttet??? eller mener du en microsofte licens fil ??? har mocrosoft licens, og det kan jo være et af de kære børn som har lavet noget...???
Avatar billede mash Mester
06. maj 2008 - 00:04 #8
ja,´er godt nok ikke klar over om man kan licens beskytte mp3 filer, var bare et skud i tågen :-P
Avatar billede pilfinger Nybegynder
11. maj 2008 - 19:58 #9
Er der slt ikke nogen som kan give mig et fornuftigt svar på hvad der er sket og hvad man kan gøre ved problemet...
Avatar billede pilfinger Nybegynder
12. maj 2008 - 20:31 #10
det ser ikke ud til der er nogen som kan knække den nød