Avatar billede Holme Nybegynder
06. maj 2008 - 14:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Begrænsning af netforbindelsen

Hejsa

Vi har, i vores ungdomsklub, et spillenetværk med 12 maskiner. De er alle koplet på det samme netværk.
Samme netværk kan der også koples på trådløst.

Ved flere lejligheder har vores medlemmer deres egne maskiner med, og kopler dem på vores netværk.

Det betyder så, at der ofte er problemer med forbindelsen.

Jeg overnattede på et hotel for nyligt.
Der koplede jeg min bærbare i deres netværksstik. Jeg startede Internet Explorer op, og blev første gang sendt på en logon-side.
Her loggede jeg på med et brugernavn og adgangskode jeg havde fra hotellet, og jeg var så på nettet.
Men med en forbindelse der var begrænset til 256 kbit.

Hvilket system skal jeg bruge for at opnå dette?
Det behøver ikke at være et system hvor man skal logge på. Det vigtige er at begrænse forbindelsen så der er nok til alle.

Håber i kan hjælpe mig.

-Lars
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
06. maj 2008 - 17:37 #1
Hej Lars
Du kan prøve denne, den kan installeres på hver computer og indstilles til hvor meget download og upload der skal tilgå hver enkelt pc.
Kan købes for ca. 150,- og mener den kan bruges på samtlige pc'er når du har fået en key.
http://www.download.com/NetLimiter-Pro/3000-2017_4-10585101.html?cdlPid=10586397
Avatar billede Holme Nybegynder
17. februar 2010 - 16:53 #2
Lukket