Avatar billede miqe Nybegynder
09. maj 2008 - 10:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Open Source ækvivalent til Shortkeys2

Hej Eksperter

Er der nogen der kender en eller flere gode ækvivalenter til Shortkeys2?

Til dem der ikke kender Shortkeys2, kan jeg fortælle at det er et program, der kan omdanne keyboard forkortelser til fuld tekst.
F.eks. kan man lave en macro der ændrer kombinationen "__ex" til en hilsen man vil have med i alle trådene på eksperten, f.eks. "Hej Eksperter" eller evt. en hel A4 side med tekst efter eget valgt.

Ønsker som sagt links til brugervenlige open source ækvivalenter til Shortkeys2.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2008 - 13:07 #1
det lader til at der er lavet en gratis light version. se: http://www.oatsoft.org/Software/ShortKeysLite
Avatar billede miqe Nybegynder
09. maj 2008 - 20:34 #2
Den kan desværre ingenting. Har dog selv fundet en open source løsning, jeg er igang med at undersøge.
Løsningen består af "Texter" og "AutoHotKeys" som begge er open source.

Når jeg har undersøgt dem ordentligt og hvis de er gode, smider jeg et link og en beskrivelse
Avatar billede miqe Nybegynder
05. juni 2009 - 14:35 #3
Hovsa,
Denne skulle da vidst have været lukkt for længst.

Har afprøvet både Texter og Authotkey.
Er der bare en lille smule programmør gemt i en bør man gå efter Autohotkey http://www.autohotkey.com/

Det er gratis og Open Source, så man skal ikke have penge op af lommen.
Desuden er Autohotkey rimeligt avanceret og man har mulighed for at lave både shortcuts, hotkeys og hotstrings, samt lave avancerede GUI interfaces m.m.
Brugt på den rigtige måde, kan man lave kraftige optimeringer i den daglige migrering af data mellem programmer og dokumenter, der ikke har etablerede filtre og interfaces. F.eks. hvis man skal trække en linje ud fra en liste, sortere data korrekt afhængig af hvilket dokument du trækker data fra og derefter automatisk autoudfylde felter i andre dokumenter eller websteder.

For folk og laver mange ensartede manuelle datamigreringer på en normal arbejdsdag kan der være meget at hente i tid og dermed penge.

Autohotkey scripts kan desuden compiles til .exe, der kan distribueres til en kunde eller kollegaer, der lave samme manuelle rutinearbejde. Ligeledes kan man lave en installer og en uninstaller direkte i Autohotkey.