Avatar billede janriis Nybegynder
20. maj 2008 - 09:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Browser statistik

Hej alle

Sidder som tester af en webbaseret applikation. Udviklerne har valgt at udvikle specifikt med IE 7.0 for øje, men jeg mener at i mange virksomheder er IE 7.0 ikke udrullet endnu, hvorfor IE 6.0 bør være den browser man udvikler til.

Findes der en pålidelig browserstatistik, som viser fordelingen af browsere på versionsniveau ?
Avatar billede keysersoze Guru
20. maj 2008 - 09:34 #1
På alle de sider jeg kan se statistik fra ligger IE7 i klart overtal - ca 70% mod (sjovt nok) 30% på IE6. Af den samlede browseraktivitet skal FireFox heller ikke glemmes - her er snittet på ca 10%. Det kan selvfølgelig variere lidt afhængig af målgruppe, et site ligger fx "kun" på 60% IE6 og så resten IE6.

men en rigtig udvikler vil aldrig udvikle specifikt mod én browser - hvis ikke som minimum IE6, IE7 og FireFox er understøttet burde man nok overveje om man ikke skulle lave noget andet, så meget mere krævende er det altså heller ikke at lave noget ordentligt kode.
Avatar billede keysersoze Guru
20. maj 2008 - 09:34 #2
hov - der skulle selvfølgelig stå "et site ligger fx "kun" på 60% IE7 og så resten IE6"
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
20. maj 2008 - 09:57 #3
Du kan se dansk statistik her:  http://www.fdim.dk/?pageid=89
Og international her: http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
Avatar billede passiflora Juniormester
20. maj 2008 - 10:20 #4
Og med google analytics kan du få statistik for egen side ... (gratis)
Avatar billede janriis Nybegynder
20. maj 2008 - 10:48 #5
Takker, og undskyld at jeg ikke gav flere point, smid et svar så kan jeg tildele dem
Avatar billede janriis Nybegynder
20. maj 2008 - 10:54 #6
Men statistikken er jo for samtlige hits. Hvis man forestillede sig en statistik fra kun fra virksomheden er jeg af den overbevisning, at IE 6.0 ville ligge højest.
Avatar billede passiflora Juniormester
20. maj 2008 - 11:03 #7
Jeg behøver ikke ...
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
20. maj 2008 - 11:16 #8
Et lille svar så... med en ekstra idé...

Har du adgang til den webserver, som firmaet skal bruge til applikationen??  Kører der allerede noget på den, som næsten alle i firmaet bruger??

Så kan du sikkert hente loggen for den applikation, og køre en log-analyzer på den - og så kun tage IP-numre indenfor firmaet med.

Så vil du have den korrekte browser-statistik for firmaet. Men det er nok en hel del mere arbejde, end bare at kigge på statistikker på nettet.
Avatar billede janriis Nybegynder
20. maj 2008 - 12:05 #9
Hej alle tak for svarene.
20. maj 2008 - 16:05 #10