Avatar billede ozzi Nybegynder
22. maj 2008 - 09:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

download af fakturaer

Jeg bruger Summarum 3 Enterprise og laver PDF filer af alle mine fakturaer da de fleste sendes ud på mail. Nu er der en kunde der har påpeget at det ikke er hensigtsmæssigt at vedhæfte PDF fakturaen til mailen, men at det ville være smartere at jeg sendte et download link så man istedet for selv hentede fakturaen på nettet. Summarum 3 Ent. kan uploade PDF filer til en webserver, men jeg mangler et script, perl, CGI eller PHP som gør at andre kunder ikke kan hente PDF fakturaer der ikke vedrører dem. PDF faktura vil kun være tilgængelig via direkte download og jeg vil gerne at der logges en IP adresse, en dato og et klokkeslet når filen hentes første gang. Det ville ligeledes være ideelt hvis man blev promptet et password før man kan downloade og passwordet aut. blev sat til kundenummer.
Findes dette eller er der en der kan lave et sådanne script? Jeg vil gerne betale for det.
Avatar billede askholme Nybegynder
25. maj 2008 - 19:47 #1
Hej Ozzi

Der findes en masse forskellige scripts til adgangskontron, men jeg tror ikke de vil passe til dit behov, scriptet skal jo ret præcist tilpasses den måde som Summa uploader data på. Det lyder dog ikke som noget, der vil være specielt kompliceret at udvikle i perl/PHP/python (eller hvad din webserver nu understøtter). Der er selvfølgelig en masse spørgsmål som, hvordan scriptet kender kundenummer mv. som vi så lige skal se på...

Hvis du er interesseret i, at få det udviklet så kontakt mig gerne på ask[at]jillion.dk (lav [at] om til @), så kikker vi på muligheder og pris.
Avatar billede ozzi Nybegynder
28. november 2008 - 11:14 #2
lukker