Avatar billede gecko Nybegynder
24. maj 2008 - 11:10 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Airport og TDC

Hej

Jeg har lige fået TDC Internet, og har problemer med at køre det trådløst over min Airport.

Det virker fint, hvis jeg sætter netledningen i min computer - så problemet ligger kun i det trådløse.

Jeg har tidligere kørt Cybercity trådløst, og kan sagtens hoppe på naboens trådløse... så det er altså ikke min airport, som giver problemer.

TDC yder ikke support på dette problem :-(

Nogle der har en løsning på dette?
Avatar billede justrace Novice
24. maj 2008 - 11:34 #1
Prøv at slukke for routeren i 75 minutter (Sæt ikke andet udstyr til imens. TDC binder deres IP til det udstyrs mac-adresse der senest har været tilsluttet. Bindingen ophører efter 75 minutter. Det er under normale omstændigheder godt, for så kan man jo genstarte uden hele tiden at få ny ip.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. maj 2008 - 14:06 #2
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6430

Denne kan hjælpe nogen gange - prøv!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
24. maj 2008 - 15:56 #3
Sæt dit modem direkte i Mac
-surf på nettet, så du er sikker på det fungerer.

Sluk nu modem.

Sæt AirPort'en direkte med ethernet-stik i Mac.
-indstil til DHCP-server

Hiv ethernetstik ud af Airport, sæt i modem og tænd modem.

Surf og den vil nu have dig til at aktivere første gang. Igen.

Vupti - så kører det . . .
Avatar billede gecko Nybegynder
24. maj 2008 - 18:51 #4
ingen af delene hjalp - jeg lavede en hård reset på min Airport. Herved indhentede den en ny IP-adresse, og vipti, så virkede det!!

Men tak for jeres hjælp - læg alle svar, så deler jeg point ud :-)
Avatar billede justrace Novice
24. maj 2008 - 19:16 #5
Jo, tit er det nemmeste løsningen. :)