Avatar billede askholme Nybegynder
25. maj 2008 - 14:05 Der er 8 kommentarer

c5 2008 fejl ved opdatering fra 4.0sp1

Jeg forsøger at opdaterer en C5 installation fra 4.0sp1 til 2008.
Installationen kører med native database.

Selve installeringen går fint, men når opdateringskørslen starter bagefter kan man se, at der opstår nogle fejl, som man dog ikke kan nå at læse.

Når man efterfølgende starter c5 kan man ikke tilgå nogle funktioner, istedet får man bare en dialogboks, hvor der står at funktionen er deaktiveret indtil alle opdateringer er fortaget. Det er heller ikke muligt, at køre XAL opdateringskørslerne via udviklingsmenuen eller aktivere oversættelsesfunktion..

Merge log fra opdateringen indeholder følgende fejl

ENUM Module, enum. text: '    #@SYS23198' must be moved down manually
ENUM Module, enum. text: '    #@SYS422' must be moved down manually
ENUM ReqTransType, enum. text: '    #@SYS23198' must be moved down manually
ENUM InvenStatus, enum. text: '    #@SYS23198' must be moved down manually
ENUM DiscLevel, enum. text: '    #@SYS12236' must be moved down manually
ENUM ProjTransOrigin, enum. text: '    #@SYS422' must be moved down manually
ENUM SalesInvoiceUnit, enum. text: '    #@SYS23198' must be moved down manually
Avatar billede mariaf Juniormester
25. maj 2008 - 22:40 #1
Tag user-laget af igen, og importer dine tilretninger en ad gangen. Du kan godt skulle det igennem nogle gange for at få det til at spille.
Avatar billede askholme Nybegynder
25. maj 2008 - 22:46 #2
Der er ikke nogle tilretninger, det er en helt rent C5 4.0SP1, der opdateres.
Hvad mener du med user-laget ?, at man skal starte fra konsol udgaven ?, det har jeg nemlig allerede prøvet den laver den samme blokering.
Avatar billede mariaf Juniormester
25. maj 2008 - 23:40 #3
Jeg har opdateret flere helt rene version 4.0 SP1 uden problemer, så det er svært at sige hvad der er galt hos dig.
Du laver opdateringen som supervisor, ikke?
Avatar billede askholme Nybegynder
26. maj 2008 - 00:21 #4
Ja det hele er kørt som supervisor. Kan problemerne være opstået fordi der er tale om en rimelig gammel database ? (der er data som er oprettet i en version 2 også opdateret derfra)
Avatar billede mariaf Juniormester
26. maj 2008 - 17:20 #5
Nej, ikke hvis den er opdateret korrekt hele vejen igennem. Du har checket de enum, den skriver om? Prøv at kigge i standard 4.0 og 2008 for at se forskellene.
Avatar billede mariaf Juniormester
26. maj 2008 - 17:31 #6
For resten - hvorfor skriver den labelnr ud og ikke teksten? Har du det problem andre steder? Den skal nemlig have den rigtige tekst for at kunne arbejde.
Avatar billede askholme Nybegynder
27. maj 2008 - 09:43 #7
Jeg har forsøgt at finde de omtalte labelnumre i editoren unden held (dvs. i 4.0sp1 editoren). Jeg har ikke set problemet andre steder, men der er store dele af c5 vi ikke bruger.
Avatar billede mariaf Juniormester
28. maj 2008 - 16:07 #8
@SYS422 er Indkøb og ligger som modul nr 6 (0 er det første). Check din enum i version 4.0 og se om den ligger rigtigt.