Avatar billede azeofchaze Nybegynder
26. maj 2008 - 23:21 Der er 11 kommentarer

Forskellige priser for forskellige debitorer?

Hej Eksperter.

Jeg benytter det glimrende Summa Summarum til mit regnskab.
Da jeg her flere forskellige typer af debitorer (slut-kunder, re-sellers, osv) har jeg forskellige produktpriser. Som det er nu, er jeg nødt til manuelt at ændre prisen for hvert enkelt produkt, på fakturaen.
Er det ikke muligt at oprette en kopi af mine varer, men angive en anden pris?
Altså kan man lave "debitor-grupper", eller lignende?

Håber I kan hjælpe mig...
Avatar billede ottobp Novice
28. maj 2008 - 11:04 #1
den letteste måde at håndtere det på er at du har  eet varenr. med PRISEN  ind og ud for dig  som udgangspkt.
Så kan du differentierre alt det du  vil  på  din  markedsføringskanaler  grossist smågrossist affiliate  slutbrugere  osv  ved at du laver debitorgrp.  og for hver deb.grp.  under egenskaber for gruppen  -  så  sætter du forskellige rabat-% på den enkelte grp.s medllemmer.
Når du  så trækker et varenr. ind på en grossistkunde  så  bliver udgangsprisen  minimeret med f.eks. 50% hvis det er hans rabat  og  måske  kun 10% ved småforhandlere  mens  du ta´r  kassen  fuldt ud på slutbrugerne

mvh
Otto B. Petersen - certific.forhandler af SummaSummarum
www.ivaerksaet.dk
Avatar billede azeofchaze Nybegynder
31. maj 2008 - 23:36 #2
Hej Otto.
Mange tak for et godt svar. Det er ihvertfald i den rigtige retning. Der er dog det "problem" at avancesatsen ikke er sat til en fast procent, men afhænger af den pågældende vare.
Så jeg er nødt til at få oprettet varene med anden pris.

Ved du om det kan lade sig gøre?
Avatar billede ottobp Novice
01. juni 2008 - 00:04 #3
en vare kan normalt kun have een pris  -  som  debitorgrp. så kan  have forskellige rabatteringer på

Hvis du vil ud i noget mere raffineret prissætning - så kan der muligvis laves forskellig prissætning  på  den samme vare  ved at bruge  valutamodulet i ENTERPRISEN  HVis du laver en kurstabel, der afspejler dine forskellige prisniveauer på  den samme vare  - så kan du styre med valutaparameteren på varerne /// og  på debitorgrp.
jeg copy´er lige fra FAQ på  summarums side:
  #Prisgrupper - flere priser på samme vare
Beskrivelse:
Jeg vil gerne kunne lave forskellige prisgrupper og koble dem på forskellige debitorgrupper.
Løsning:
Man kan bruge valutafunktionen i Enterprise-udgaven til at oprette prisgrupper. Sådan kan du fx oprette en ekstra prisgruppe i danske kroner:
Opret en ny valuta, som du fx kalder "DK1". Kursen sættes til "100".
Opret priser på dine varer i "valutaen" DK1.
Sæt valuta til DK1 på de debitorgrupper, som denne prisgruppe skal gælde for.
Bemærk, at du ikke kan anvende valutafeltet på dine fakturaer, hvis du bruger valutaen til at lave prisgrupper. Hvis der skal angives valuta på fakturaen, må det så gøres på anden måde.#

Skal du opgradere fra Professionel til Enterprise  -  Håber jeg selvfølgelig at kommer til mig for løse det problem.
mvh

Otto B. Petersen - certific.forhandler af SummaSummarum
www.ivaerksaet.dk
Avatar billede azeofchaze Nybegynder
01. juni 2008 - 12:49 #4
Amen altså, der er jo ikke et øje tørt nu.
Det er LIGE PRÆCIS det jeg leder efter. PERFEKT.
Takker mange gange.

Rent faktisk kører jeg stadigvæk med prøveversionen af SS, så skal alligevel have købt den fulde version snart.

Kan lige så godt gøre det med det samme, nu da du har hjulpet mig.
Hvordan skal det foregå?
Avatar billede ottobp Novice
01. juni 2008 - 13:21 #5
jamen jeg skal have lidt information om dit  firmanavn etc.
så laver jeg en bestilling  af et reg.nr.  som du  så får på  en mail i morgen eftermiddag  mandag  hvorefter du  går ind og indsætter dit brugernavn(firmanavn)  og  så  den regnr, kode  og  trykker på  REGISTRERINGs-knappen  og så er du kørende  du  skal så  også  lge  betale  fakturaen til  mig på  2.780,- + moms  eller ialt  3.350,-  nemmere  kan  det  da ikke være.....
ja og så  måske lige  give  mig  de 60 point  herinde på experten.dk
jeg sidder  online og arbejder  her  søndag  så  send en mail eller ring

obp@bestogbiernth.dk    eller  ring  28344283
Avatar billede ottobp Novice
01. juni 2008 - 13:26 #6
nå det var  kun 30 point  kan jeg se
Avatar billede azeofchaze Nybegynder
01. juni 2008 - 13:43 #7
Hvordan giver jeg de point? er det ikke bare at trykke "accepter"?
Avatar billede ottobp Novice
01. juni 2008 - 22:28 #8
det ved jeg faktisk  ikke  -  thi det tror jeg kun man kan se; hvis man har stillet  spørgsmålet -  så  er der nogen  der kan hjælpe????
men en ting er point her  -  jeg er mere spændt på  at se din bestilling  til  min mail  eller om  du ringer til mig
og det er kanonvigtigt at du bruger  een af disse kanaler  -  og ikke  hjemmesiden på summarum.dk - thi  det nyder jeg ikke  gavn af (det er producenten selv) mens  jeg er forhandler hos dem.
Du kan også  finde  mig  via min  hjemmeside  www.ivaerksaet.dk

mvh
Otto B Petersen
Avatar billede azeofchaze Nybegynder
03. juni 2008 - 00:06 #9
Otto: Kan du ikke skrive til mig på shop@car-pc.dk
Så kan vi ordne det derfra...
Avatar billede ottobp Novice
03. juni 2008 - 00:21 #10
det gør jeg
Avatar billede ottobp Novice
04. juni 2008 - 08:49 #11
det har jeg prøvet  men det virker  ikke  således du  kontakter mig  når jeg bruger  din  mail form inde på hjemmesiden

Nu vil jeg også prøve  shop@car-pc.dk

Håber det lykkes  Jeg skal har brug  for det  brugernavn  du  vil have licensen til at lyde på

otto bpetersen