Avatar billede cosmo21 Novice
01. juni 2008 - 23:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

FULL HD 40 tommer sony spørgsmål

Hej alle

Jeg har netop i Expert i Fields I går købt et SONY BRAVIA 40 tommers FULL HD tv med 16000:1 i kontrast og rigtig godespecifikationer.

Det der undrer mig er at mine kabeltv kanaler godt nok i analog står så ringe.. det er godt grumset tæt på skærmen.. den koster 14000 normalt gav 10000 selv. undrer mig over dette.. er der nogle der har oplevet det samme med deres HD tv.

Skal jeg have digital signaler o.s.v. for at udnytte tv´et eller
Avatar billede justrace Novice
01. juni 2008 - 23:59 #1
Tjah, en god skærm afslører ikke altid noget godt. Gode billeder bliver bedre, men dårlige billeder bliver dårligere. Jeg skulle bruge et par måneder på at vænne mig til det nye billede.
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2008 - 00:06 #2
tjae... det er fordi at det analoge tv-signal du får har en opløsning på 720x576 (så vidt jeg husker). Og når din skærm kører full HD så har den en opløsning på 1920x1080 pixels.

Derfor skal skærmen strække billedet meget, for at det fylder hele skærmen - og det bliver aldrig nogensinde særligt godt på den måde.
Løsningen her ville helt klart være noget digitalt tv...

\Dan
Avatar billede cosmo21 Novice
02. juni 2008 - 00:35 #3
ok så det derfor et normalt tv giver et bedere billed...digitalt tv køre hvad opløsning er digitalt tv i?
Avatar billede cosmo21 Novice
02. juni 2008 - 00:36 #4
skal der i øvrigt et hdmi kabel tv til og give bedst opløsning på et noirmal dvd film ...mener ikke blue ray og sådan
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. juni 2008 - 06:35 #5
Hvor tæt sidder du på skærmen?
Avatar billede brianlindhardt Praktikant
02. juni 2008 - 07:15 #6
Havde samme problem, da vi købte. Skiftede det gamle antennekabel mellem antennestik og TV ud med et nyere kabel - det gav et betydeligt bedre billede på de analoge signaler
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. juni 2008 - 09:04 #7
KOntakt din udbyder og forklar dem problemet. Dit signal er ikke "rent" nok til det nye tv! Så retter de det.
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. juni 2008 - 12:40 #8
HDMI kabel fra din medieafspiller til TV, giver den bedste kvalitet i videosignalet, så har din DVD HDMI, så anvend dette.

Digitale signaler vises bedst på din skærm. Prøv at find en sonybutik, og bed dem om at lægge en Blue-Ray skive i afspilleren, så vil du se hvordan et digital signal præsenteres på en digital skærm. Det er ganske enkelt fantastisk. 1080/24p giver eminente billeder, men det overfører også pixel for pixel til skærmen, så du får ingen kunstigheder på skærmen fra dekomprimering/skalering.

Som allerede nævnt, så vil signaler i tv's opløsning give det bedste billede, da det jo ikke skal "strækkes" til at fylde hele skærmen.

Det er min konklusion, at gammeldags analoge tv signaler vises dårligere på en fladskærm, end på en CTR skærm.

Visse kabel udbydere transmiterer digitale signaler indtil sidste boks inden din hustand, hvor det bliver konverteret til analog signal. Derfor er den ultimative løsning, fiberkabel direkte til din settop boks, og så HDMI kabel fra denne til TV'et.
Der er dog ikke mange der kan levere denne løsning p.t.

Med en 40 tommers skærm, så vil du være i stand til at skelne de enkelte pixels når du er tættere på skærmen end ca. 2 - 2,5 meter, så tættere må du ikke komme.
Avatar billede cosmo21 Novice
04. juni 2008 - 21:10 #9
tak for svarene.. dragonknight gav mest valuta for pengene i sit svar så dragonknight.. læg du bare svar
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. juni 2008 - 12:37 #10
Jo da :-)