Avatar billede Rasmus Theede Nybegynder
04. juni 2008 - 21:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

routning imellem netværk uden NAT?

Spøjst problem. På netværk 1 (et 10.0.0.0 netværk) er der nogle klienter. Klienterne skal have fat i en Service (Exchange) der står på netværk B (192.168.0.0 netværk). På netværk A vil man ikke route netværk B (man vil kun have 10.x.x.x adresser), på netvær B kan man ikke implementere 10.x.x.x adresser. NAT er ikke muligt grundet LDAP synkronisering.

Nogle alternativer?
Avatar billede Rasmus Theede Nybegynder
04. juni 2008 - 21:31 #1
Rettelse, Netværk 1 er selvfølgelig lig netværk A
Avatar billede sameaim Nybegynder
05. juni 2008 - 00:31 #2
Det gør det så ret svært.
- Hvad er grunden til at man ikke vil, og ikke kan implentere routning imellem disse netværk?
Avatar billede riversen Nybegynder
06. juni 2008 - 06:17 #3
ja, hvis ikke man vil gøre det der faktisk skal til, så må man vel undvære. Du bliver nødt til fx at sætte ogle statiske routers op i def. gw på de 2 netværk.
Avatar billede Rasmus Theede Nybegynder
09. juni 2008 - 18:44 #4
Grunden er at bege sider har en 'fast' infrastruktur med fastla politikker om hvad man må og ikke må. På den ene side er man ikke villig til at route dens anden neværk, netop for ikke at gå på kompromi med egn tndarder. Set fra en neværksadministrator sysvinkel giver det mening, især is stære netværk. Set fra et funktionsynspunkt bliver det svært. Hvad jeg egntlig leder efter er om nogle havde et smart kreativt alterntiv til NAT som kan løse problement.
Avatar billede Rasmus Theede Nybegynder
29. maj 2015 - 14:14 #5
LUK