Avatar billede Tampico Praktikant
09. juni 2008 - 10:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til MySql - hvordan?

Hejsa !!!

Jeg har installeret mySql og Apache, samt Php på min windows computer. Alt ser ud til at være installeret korrekt, men når jeg prøver at afvikle php-kode der indeholder connetion til mysql, så stopper ekseveringen????

Der er altså ikke kontakt imellem php og mysql, mens alm. php-kode bliver afviklet korrekt.

Hvad skal man gøre for at få det til at virke????
Avatar billede showsource Seniormester
09. juni 2008 - 11:20 #1
Du mangler sikkert at udkommentere mysql extension i php.ini

Sørg først for at "extension_dir" er korrekt defineret i php.ini, gerne med den absolutte sti, f.eks.

extension_dir = "c:\php\php\ext"

Fjern dernæst ; foran linien:
;extension=php_mysql.dll

Altså til
extension=php_mysql.dll

Genstart Apache, og det skulle gerne køre. ( Hvis ellers det var problemet :O] )
Avatar billede Tampico Praktikant
09. juni 2008 - 17:56 #2
Hej Showsource,

;extension=php_mysql.dll -> findes slet ikke i php.ini filen, og hvis jeg prøver at oprette den, så fortæller apache-serveren, når jeg genstarter, at den ikke kan finde modulet???
Avatar billede showsource Seniormester
09. juni 2008 - 18:27 #3
Prøv lige at loade flg. i din browser:

<?php phpinfo(); ?>

og skriv tilbage her hvilken phpversion det er, stien til php.ini, samt hvad "extension_dir" er sat til.
Avatar billede Tampico Praktikant
09. juni 2008 - 18:37 #4
PHP Version = 5.2.6
Sti = C:\PHP\php.ini
extension_dir = ./
Avatar billede showsource Seniormester
09. juni 2008 - 19:44 #5
Har du hentet php som exe fil?
Så hent zip filen, og pak den ud.

Hvad står iøvrigt i din httpd.conf om php ?
Avatar billede Tampico Praktikant
09. juni 2008 - 21:13 #6
Har fjernet og installeret det hele på ny, og nu virker det så pludselig....mystisk