Avatar billede askhoej Praktikant
09. juni 2008 - 16:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

lich.exe - hijackthis.log

Hej,

Jeg har problemer med noget virushalløj på min computer, jeg har Symantec Auto-protected kørende og den fjerner sådan ca. hvert 2-3 minut en fil som hedder lich[1].exe - hvilket resulterer i at Symantec bruger en pokkers masse CPU-kraft.

hijackthis.log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\nslsvice.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\IFXTCS.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
C:\WINDOWS\system32\IFXSPMGT.exe
C:\WINDOWS\system32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\PROGRA~1\MICROS~4\MSSQL\binn\sqlservr.exe
C:\Programmer\lotus\notes\ntmulti.exe
C:\Programmer\ProtectTools\Embedded Security Software\PSDsrvc.EXE
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\SavRoam.exe
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\Programmer\Canon\CAL\CALMAIN.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
C:\WINDOWS\system32\mqsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\mqtgsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\HPQ\IAM\bin\asghost.exe
C:\Programmer\ProtectTools\Embedded Security Software\PSDrt.exe
C:\Programmer\ProtectTools\Embedded Security Software\SpTna.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\HPQ\HP ProtectTools Security Manager\PTServs.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\WINDOWS\system32\AccelerometerSt.exe
C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\SMINST\Scheduler.exe
C:\Programmer\RapidSolution\Tunebite\Tunebite.exe
C:\Documents and Settings\Larsen\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Update\1.1.25.0\GoogleUpdate.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Octoshape Streaming Services\larsen\OctoshapeClient.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\VPTray.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\Programmer\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\sqlmangr.exe
C:\Documents and Settings\Larsen\Menuen Start\Programmer\Start\AutoLogin.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\PROGRA~1\HPQ\Shared\HPQTOA~1.EXE
C:\PROGRA~1\WIDCOMM\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\NclBTHandler.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Programmer\lotus\notes\NLNOTES.EXE
C:\Programmer\lotus\notes\ntaskldr.EXE
C:\Programmer\Microsoft Visual Studio .NET\Common7\IDE\devenv.exe
C:\WINDOWS\system32\mmc.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\usnsvc.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\ISQLW.EXE
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Microsoft Visual Studio .NET\Common7\IDE\devenv.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\services.exe
C:\Documents and Settings\Larsen\Skrivebord\Spywarefri\HijackThis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = localhost:8088
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,C:\WINDOWS\system32\drivers\services.exe
O1 - Hosts: 217.145.57.60 owa2007.ensimunify.dk owa2007
O1 - Hosts: 217.145.57.60 ENSIMFEEXC2.ensim.local ENSIMFEEXC2
O2 - BHO: HelperObject Class - {00C6482D-C502-44C8-8409-FCE54AD9C208} - C:\Programmer\TechSmith\SnagIt 8\SnagItBHO.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: StumbleUpon Launcher - {145B29F4-A56B-4b90-BBAC-45784EBEBBB7} - C:\Programmer\StumbleUpon\StumbleUponIEBar.dll
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\System32\DLA\DLASHX_W.DLL
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\3.0.1225.9868\swg.dll
O2 - BHO: Microsoft copyright - {FFFFFFFF-BBBB-4146-86FD-A722E8AB3489} - sockins32.dll (file missing)
O3 - Toolbar: SnagIt - {8FF5E183-ABDE-46EB-B09E-D2AAB95CABE3} - C:\Programmer\TechSmith\SnagIt 8\SnagItIEAddin.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: StumbleUpon Toolbar - {5093EB4C-3E93-40AB-9266-B607BA87BDC8} - C:\Programmer\StumbleUpon\StumbleUponIEBar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [MsmqIntCert] regsvr32 /s mqrt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] "C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime -Delay
O4 - HKLM\..\Run: [AccelerometerSysTrayApplet] C:\WINDOWS\system32\AccelerometerSt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PTHOSTTR] "C:\Programmer\HPQ\HP ProtectTools Security Manager\PTHOSTTR.EXE" /Start
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DLA] C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpWirelessAssistant] "C:\Programmer\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CognizanceTS] "rundll32.exe" C:\PROGRA~1\HPQ\IAM\Bin\AsTsVcc.dll,RegisterModule
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\Sminst\Recguard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] C:\WINDOWS\Creator\Remind_XP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Scheduler] C:\WINDOWS\SMINST\Scheduler.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] "C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] "C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe" -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\VPTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [[system]] C:\WINDOWS\system32\drivers\services.exe
O4 - HKLM\..\Run: [winlogon] C:\Documents and Settings\Larsen\svchost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SpySweeper] C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeperUI.exe /startintray
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Octoshape Streaming Services] "C:\Programmer\Octoshape Streaming Services\larsen\OctoshapeClient.exe" -inv:bootrun
O4 - HKCU\..\Run: [AdSenseLOG] "C:\Programmer\AdSenseLog\AdSenseLOG.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Documents and Settings\Larsen\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Update\1.1.25.0\GoogleUpdate.exe" /lang en
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [GoToMeeting] "C:\Programmer\Citrix\GoToMeeting\198\g2mstart.exe" "/Trigger RunAtLogon"
O4 - HKCU\..\Run: [Tunebite] "C:\Programmer\RapidSolution\Tunebite\Tunebite.exe" -tray
O4 - HKCU\..\Run: [[system]] C:\WINDOWS\system32\drivers\services.exe
O4 - HKCU\..\Run: [winlogon] C:\Documents and Settings\Larsen\svchost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [winlogon] C:\Documents and Settings\LocalService\svchost.exe (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: AutoLogin.exe
O4 - Startup: userinit.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Service Manager.lnk = C:\Programmer\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\sqlmangr.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: StumbleUpon PhotoBlog It! - res://StumbleUponIEBar.dll/blogimage
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search && Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nwprovau.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {2019DC25-D1C0-11D6-97B3-0008A124F542} - http://www.streamplug.com/StreamPlug/beta/SP.cab
O16 - DPF: {3BFFE033-BF43-11D5-A271-00A024A51325} (iNotes6 Class) - http://mail.subsero.dk/iNotes6W.cab
O16 - DPF: {67DABFBF-D0AB-41FA-9C46-CC0F21721616} (DivXBrowserPlugin Object) - http://go.divx.com/plugin/DivXBrowserPlugin.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1144831731858
O16 - DPF: {9393AF10-1A0E-4F10-B32B-E57CB4543F49} (Croom3_40 Object) - http://launcher.room-3.com/room3_40/room3_40.cab
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = subdomain.local
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = subdomain.local
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = subdomain.local
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = subdomain.local
O20 - Winlogon Notify: OneCard - C:\Programmer\HPQ\IAM\Bin\AsWlnPkg.dll
O21 - SSODL: WebProxy - {66186F05-BBBB-4a39-864F-72D84615C679} - sockins32.dll (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762## (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Canon Camera Access Library 8 (CCALib8) - Canon Inc. - C:\Programmer\Canon\CAL\CALMAIN.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus Definition Watcher (DefWatch) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Programmer\Fælles filer\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: HP WMI Interface (hpqwmi) - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programmer\HPQ\Shared\hpqwmi.exe
O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programmer\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Security Platform Management Service (IFXSpMgtSrv) - Infineon Technologies AG - C:\WINDOWS\system32\IFXSPMGT.exe
O23 - Service: Trusted Platform Core Service (IFXTCS) - Infineon Technologies AG - C:\WINDOWS\system32\IFXTCS.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Keepit Backup Service (Keepit) - Unknown owner - C:\Programmer\Keepit\RAH0I3UK.ver\KeepIt.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Lotus Notes Single Logon - IBM Corp - C:\WINDOWS\system32\nslsvice.exe
O23 - Service: Multi-user Cleanup Service - IBM Corp - C:\Programmer\lotus\notes\ntmulti.exe
O23 - Service: PC Angel (PCA) - SoftThinks - C:\WINDOWS\SMINST\PCAngel.exe
O23 - Service: Personal Secure Drive Service (PersonalSecureDriveService) - Infineon Technologies AG - C:\Programmer\ProtectTools\Embedded Security Software\PSDsrvc.EXE
O23 - Service: SAVRoam (SavRoam) - symantec - C:\Programmer\Symantec AntiVirus\SavRoam.exe
O23 - Service: Opgavestyring (Schedule) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\drivers\services.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (WebrootSpySweeperService) - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe

--
End of file - 16430 bytes
09. juni 2008 - 18:32 #1
Det er forståelige nok *S*
Jeg ser på den...
09. juni 2008 - 18:43 #2
Hvad har du dog haft gang i ???

------------------------------------------------------------------------

Klik på Start->Kør skriv Services.msc og klik OK.
Find Tjenesten
* Opgavestyring (Schedule) - Unknown owner
stop den hvis den kører, højreklik på den og vælg Starttype Deaktiveret.

------------------------------------------------------------------------

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,C:\WINDOWS\system32\drivers\services.exe
O1 - Hosts: 217.145.57.60 owa2007.ensimunify.dk owa2007
O1 - Hosts: 217.145.57.60 ENSIMFEEXC2.ensim.local ENSIMFEEXC2

O2 - BHO: HelperObject Class - {00C6482D-C502-44C8-8409-FCE54AD9C208} - C:\Programmer\TechSmith\SnagIt 8\SnagItBHO.dll
O2 - BHO: StumbleUpon Launcher - {145B29F4-A56B-4b90-BBAC-45784EBEBBB7} - C:\Programmer\StumbleUpon\StumbleUponIEBar.dll

O2 - BHO: Microsoft copyright - {FFFFFFFF-BBBB-4146-86FD-A722E8AB3489} - sockins32.dll (file missing)
O3 - Toolbar: SnagIt - {8FF5E183-ABDE-46EB-B09E-D2AAB95CABE3} - C:\Programmer\TechSmith\SnagIt 8\SnagItIEAddin.dll

O3 - Toolbar: StumbleUpon Toolbar - {5093EB4C-3E93-40AB-9266-B607BA87BDC8} - C:\Programmer\StumbleUpon\StumbleUponIEBar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [MsmqIntCert] regsvr32 /s mqrt.dll

O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [[system]] C:\WINDOWS\system32\drivers\services.exe
O4 - HKLM\..\Run: [winlogon] C:\Documents and Settings\Larsen\svchost.exe

O4 - HKCU\..\Run: [[system]] C:\WINDOWS\system32\drivers\services.exe
O4 - HKCU\..\Run: [winlogon] C:\Documents and Settings\Larsen\svchost.exe

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [winlogon] C:\Documents and Settings\LocalService\svchost.exe (User 'SYSTEM')
O4 - Startup: AutoLogin.exe
O4 - Startup: userinit.exe
O21 - SSODL: WebProxy - {66186F05-BBBB-4a39-864F-72D84615C679} - sockins32.dll (file missing)

O23 - Service: Opgavestyring (Schedule) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\drivers\services.exe

Genstart normalt, kør en ny scanning med hijackthis, og kopier en frisk log herind til tjek.

------------------------------------------------------------------------
Avatar billede askhoej Praktikant
09. juni 2008 - 19:28 #3
Tak for hjælpen...
Den ser nu sådan ud:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\nslsvice.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\IFXTCS.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
C:\WINDOWS\system32\IFXSPMGT.exe
C:\WINDOWS\system32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\PROGRA~1\MICROS~4\MSSQL\binn\sqlservr.exe
C:\Programmer\lotus\notes\ntmulti.exe
C:\Programmer\ProtectTools\Embedded Security Software\PSDsrvc.EXE
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\SavRoam.exe
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\Programmer\Canon\CAL\CALMAIN.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
C:\WINDOWS\system32\mqsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\mqtgsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\HPQ\IAM\bin\asghost.exe
C:\Programmer\ProtectTools\Embedded Security Software\PSDrt.exe
C:\Programmer\ProtectTools\Embedded Security Software\SpTna.exe
C:\Programmer\HPQ\HP ProtectTools Security Manager\PTServs.exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\services.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\WINDOWS\system32\AccelerometerSt.exe
C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
C:\PROGRA~1\HPQ\Shared\HPQTOA~1.EXE
C:\WINDOWS\SMINST\Scheduler.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\VPTray.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\DoScan.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\NclBTHandler.exe
C:\PROGRA~1\WIDCOMM\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeperUI.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Octoshape Streaming Services\larsen\OctoshapeClient.exe
C:\Programmer\AdSenseLog\AdSenseLOG.exe
C:\Documents and Settings\Larsen\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Update\1.1.25.0\GoogleUpdate.exe
C:\Programmer\AdSenseLog\AdSenseLOG.exe
C:\Programmer\Citrix\GoToMeeting\198\g2mstart.exe
C:\Programmer\Citrix\GoToMeeting\198\g2mcomm.exe
C:\Programmer\RapidSolution\Tunebite\Tunebite.exe
C:\Programmer\Citrix\GoToMeeting\198\g2mlauncher.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SSU.EXE
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\Programmer\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\sqlmangr.exe
C:\Documents and Settings\Larsen\Menuen Start\Programmer\Start\AutoLogin.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Larsen\Skrivebord\Spywarefri\HijackThis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = localhost:8088
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,C:\WINDOWS\system32\drivers\services.exe
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\System32\DLA\DLASHX_W.DLL
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\3.0.1225.9868\swg.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] "C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime -Delay
O4 - HKLM\..\Run: [AccelerometerSysTrayApplet] C:\WINDOWS\system32\AccelerometerSt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PTHOSTTR] "C:\Programmer\HPQ\HP ProtectTools Security Manager\PTHOSTTR.EXE" /Start
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DLA] C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpWirelessAssistant] "C:\Programmer\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CognizanceTS] "rundll32.exe" C:\PROGRA~1\HPQ\IAM\Bin\AsTsVcc.dll,RegisterModule
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\Sminst\Recguard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] C:\WINDOWS\Creator\Remind_XP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Scheduler] C:\WINDOWS\SMINST\Scheduler.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] "C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] "C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe" -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\VPTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [!AVG Anti-Spyware] "C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" /minimized
O4 - HKLM\..\Run: [[system]] C:\WINDOWS\system32\drivers\services.exe
O4 - HKLM\..\Run: [winlogon] C:\Documents and Settings\Larsen\svchost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SpySweeper] "C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeperUI.exe" /startintray
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Octoshape Streaming Services] "C:\Programmer\Octoshape Streaming Services\larsen\OctoshapeClient.exe" -inv:bootrun
O4 - HKCU\..\Run: [AdSenseLOG] "C:\Programmer\AdSenseLog\AdSenseLOG.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Documents and Settings\Larsen\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Update\1.1.25.0\GoogleUpdate.exe" /lang en
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [GoToMeeting] "C:\Programmer\Citrix\GoToMeeting\198\g2mstart.exe" "/Trigger RunAtLogon"
O4 - HKCU\..\Run: [Tunebite] "C:\Programmer\RapidSolution\Tunebite\Tunebite.exe" -tray
O4 - HKCU\..\Run: [[system]] C:\WINDOWS\system32\drivers\services.exe
O4 - HKCU\..\Run: [winlogon] C:\Documents and Settings\Larsen\svchost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] "C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [winlogon] C:\Documents and Settings\LocalService\svchost.exe (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: AutoLogin.exe
O4 - Startup: userinit.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Service Manager.lnk = C:\Programmer\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\sqlmangr.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: StumbleUpon PhotoBlog It! - res://StumbleUponIEBar.dll/blogimage
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search && Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nwprovau.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {2019DC25-D1C0-11D6-97B3-0008A124F542} - http://www.streamplug.com/StreamPlug/beta/SP.cab
O16 - DPF: {3BFFE033-BF43-11D5-A271-00A024A51325} (iNotes6 Class) - http://mail.subsero.dk/iNotes6W.cab
O16 - DPF: {67DABFBF-D0AB-41FA-9C46-CC0F21721616} (DivXBrowserPlugin Object) - http://go.divx.com/plugin/DivXBrowserPlugin.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1144831731858
O16 - DPF: {9393AF10-1A0E-4F10-B32B-E57CB4543F49} (Croom3_40 Object) - http://launcher.room-3.com/room3_40/room3_40.cab
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = subdomain.local
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = subdomain.local
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = subdomain.local
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = subdomain.local
O20 - Winlogon Notify: OneCard - C:\Programmer\HPQ\IAM\Bin\AsWlnPkg.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - GRISOFT s.r.o. - C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762## (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Canon Camera Access Library 8 (CCALib8) - Canon Inc. - C:\Programmer\Canon\CAL\CALMAIN.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus Definition Watcher (DefWatch) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Programmer\Fælles filer\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: HP WMI Interface (hpqwmi) - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programmer\HPQ\Shared\hpqwmi.exe
O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programmer\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Security Platform Management Service (IFXSpMgtSrv) - Infineon Technologies AG - C:\WINDOWS\system32\IFXSPMGT.exe
O23 - Service: Trusted Platform Core Service (IFXTCS) - Infineon Technologies AG - C:\WINDOWS\system32\IFXTCS.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Keepit Backup Service (Keepit) - Unknown owner - C:\Programmer\Keepit\RAH0I3UK.ver\KeepIt.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Lotus Notes Single Logon - IBM Corp - C:\WINDOWS\system32\nslsvice.exe
O23 - Service: Multi-user Cleanup Service - IBM Corp - C:\Programmer\lotus\notes\ntmulti.exe
O23 - Service: PC Angel (PCA) - SoftThinks - C:\WINDOWS\SMINST\PCAngel.exe
O23 - Service: Personal Secure Drive Service (PersonalSecureDriveService) - Infineon Technologies AG - C:\Programmer\ProtectTools\Embedded Security Software\PSDsrvc.EXE
O23 - Service: SAVRoam (SavRoam) - symantec - C:\Programmer\Symantec AntiVirus\SavRoam.exe
O23 - Service: Opgavestyring (Schedule) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\drivers\services.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (WebrootSpySweeperService) - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe

--
End of file - 15533 bytes
09. juni 2008 - 21:48 #4
Så vidt jeg hurtig ka' se så er indholdet det samme i loggen ??? HAR du 'fixet' som beskrevet ?
09. juni 2008 - 21:49 #5
... Nu er det ikke alle (u)ønskede elementer som viser sig med en HiJackThis Log; så gennemfør proceduren herfra først -> http://www.eksperten.dk/artikler/1123
PS: Brug stadig denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede askhoej Praktikant
11. juni 2008 - 20:26 #6
hmm, det endte med en re-installation af maskinen - så hvis du smider et svar så er der nogen points på vej.
11. juni 2008 - 21:27 #7
Ping...
(Det var et [svar]...)