Avatar billede chrishunter Nybegynder
10. juni 2008 - 09:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

installation af selvstændig server under Xen

Kære alle!

Når nu OpenSUSE 11.0 frigives d. 19 ds., vil jeg bygge en server og i den implementere en robust mail server.
Det har jeg tænkt mig at gøre ved at dedikere en hel harddisk til mail server (og backup på en selvstændig partition) og så lade mail serveren køre under Xen.

Jeg er dog lidt usikker på, hvordan dette implementeres i praksis. Så mit spørgsmål er:

Skal jeg installere mail serveren på sin selvstændige harddisk først. Og derefter installere resten af serveren med Xen implementeret. Og tilsidst konfigurere Xen, så mail serveren kører samtidigt med resten af serveren.

Venlig hilsen

Christian
Avatar billede dank Nybegynder
30. juni 2008 - 23:20 #1
kender ikke xen, men hvis mailserveren skal køres under xen (virtualiseret) så skal den oprettes og installeres under det. alt andet giver ingen mening ;)
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2008 - 11:45 #2
http://suse.linuxin.dk/

openSUSE 11,0 er frigivet, og det er den jeg skriver fra
Avatar billede chrishunter Nybegynder
13. januar 2011 - 14:37 #3
Nu kommer snart den næste OpenSUSE. Jeg må se på det til den tid ...