Avatar billede dbi Nybegynder
10. juni 2008 - 19:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

blå skærm under loading i et splitsekund med følgende genstart.

Hejsa allesammen

Jeg står i et gigantisk problem

jeg har idag installeret ny cpu, bundkort, ram og grafikkort og da jeg starter kan jeg fint bruge mit tastatur til at gå ind i fx bios, men når jeg kommer længere ind spørger den mig om jeg vil starte windows normalt eller i fejlsikret tilstand kan jeg ikke flytte markeringen på nogen måde.
så går den jo selvfølgelig videre og netop som den er ved at loade viser den en blå skærm i et split sekund og genstarter så. og gentager nummeret.

jeg har fået at vide jeg skulle smide min vista cd i og forsøge at få den til at boote fra den, men det kan jeg heller ikke da jeg ikke kan trykke på en tast på tastaturet for at boote fra cd'en. (og cd-rom er sat til at være first boot device)

hvad kan være galt?
Avatar billede haverslev Novice
10. juni 2008 - 20:06 #1
Prøv at lave en "load default! eller "load optimized" settings i bios - husk at gemme indstillingen.
Tillige, hvis du bruger et USB tastatur, så prøv at checke i BIOS om USB Legasy er enable

Selvom nogle maskiner er sat til 1. boot på cd-drev, så hjælper det ikke - her skal man f.eks trykke på F10 eller F11 eller F12 for at få en boot menu frem og der kan man så vælge CD/DVD-drev
Avatar billede haverslev Novice
10. juni 2008 - 20:09 #2
Ps - dit drev er et DVD drev eller ?
Avatar billede buman Nybegynder
10. juni 2008 - 20:36 #3
Jeg har præcis det samme problem, lige udover at jeg ikke har købt grafikkort, men det gør ingen forskel her.
Men kan det være at man er nød til at slette hele harddisken for så at installere windows fra ny så den er installeret til den nye BIOS, eller hvordan? :p
Avatar billede dbi Nybegynder
10. juni 2008 - 20:46 #4
Tusind tak skal du have. Det hjalp. så håber jeg bare på en reinstallation af vista hjælper på den blå skærm :)
Avatar billede dbi Nybegynder
10. juni 2008 - 20:47 #5
Det er en dvd brænder for at være helt nøjagtigt, men ja et DVD drev :)
Avatar billede haverslev Novice
10. juni 2008 - 20:56 #6
Når man skifter så mange ting, så skal der minimum en repair til, for at den vil køre/starte korrekt op.
Men nogen gange er en repair ikke nok og man er nød til at starte en helt ny installation
Fordi jeg nævner DVD drev, er simpelthen fordi jeg har set at nogle prøve på at få installeret Vista DVD`en, på en maskine der kun havde et cd-drev
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede dbi Nybegynder
10. juni 2008 - 21:04 #7
hehe... ja det skulle ikke undre mig at der var nogle der ikke lige har gennemskuet cd og dvd systemet.

men nu min computer kører nu perfekt takket være dig. Tusind tak skal du have og hav en fortsat rigtig god sommer :)