Avatar billede janvogt Praktikant
11. juni 2008 - 11:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Excel 2007 - problemer med indtastning

Jeg har problemer med at manøvrere rundt i min Excel 2007.
Når jeg står i en celle og vil skrive én eller anden tekst, trykker jeg typisk SHIFT (for stort begyndelsesbogstav), men så springer Excel til en anden celle - enten nedenunder, til højre, til slutningen af arket - altså afhængig af, hvilket bogstav jeg taster.

Det har sikkert noget med én eller anden indstilling af gøre, men hvilken?
Avatar billede lx2ba Novice
11. juni 2008 - 23:13 #1
Prøv til en begyndelse at konsultere Excel - hjælp, søg: Genvejs- og funktionstaster i Excel
- eller søgeord: Tastatur genveje, så får du i det mindste (muligvis) en forklaring på, hvad det er der sker  ;<)
Avatar billede lx2ba Novice
11. juni 2008 - 23:17 #2
Mere kontant:
I Excel > klik MS Office knappen i øverste venstre hjørne > nederst i dialogboksens ramme finder du knappen indstillinger > så er det ikke helt klart, hvor du skal hen; MEN jeg mener, at du i "Avanceret" vil finde i det mindste noget af det, som du søger!
Så er det sengetid her!
Avatar billede jkrons Professor
12. juni 2008 - 00:24 #3
Det kan være en af de mange genvejstastfejl, som forekommer i 2007. Jeg kan desværre ikke teste det, da vi, bl.a. på grund disse og andre fejl, er gået tilbage til 2003.
Avatar billede sleeper Nybegynder
12. juni 2008 - 08:49 #4
Hej

Hvis du ikke bruger "DOTNET" programmer, har microsoft lavet en hotfix der kan løse dette.

Problemet med HOTFIXen er at den blokere for nogle DOTNET funktioner.
DOTNET er ikke brugt vores virksomhed, så jeg har løst ovennævnte problem på mange pcer med denne hotfix

http://support.microsoft.com/kb/942430

Læs mere på
http://www.eksperten.dk/spm/823176
http://www.computerworld.dk/art/45516?a=block&i=189
Avatar billede janvogt Praktikant
12. juni 2008 - 09:26 #5
Tak, jeg kigger på det.
Hvad er DOTNET?
Avatar billede sleeper Nybegynder
12. juni 2008 - 09:36 #6
aner det ikke for at være ærlig
http://www.superusers.dk/artikler/msdotnet.htm
Avatar billede sleeper Nybegynder
14. juli 2008 - 09:37 #7
Hej

Har du fået løst problemet med denne hotfix?
Avatar billede janvogt Praktikant
14. juli 2008 - 09:46 #8
Næ, desværre ikke.
Jeg har fået fat i den, men kan ikke få lov til at installere den.
Det har vi til gengæld på en anden PC, men her har det ikke hjulpet.
Så jeg er lidt på herrens mark .... måske skulle man gå tilbage til 2003.
Avatar billede janvogt Praktikant
31. august 2008 - 22:22 #9
Spørgsmål lukket - problemet uløst.