Avatar billede bjarke-b Nybegynder
20. juni 2008 - 00:08 Der er 4 kommentarer

få variabel med ud fra funktions kald

Hey, jeg har en funktion includeret i en fil jeg kalder fra min php fil.

Kald af funktionen ser således ud: $brugersubdomain = find_ledig_subdomain($brugersubdomain, 0);

Function skal returnere en variabel som jeg så kan arbejdere videre med i form af $brugersubdomain

I functionen har jeg smidt return $navn; ind, men der kommer stadig intet over i den nye variabel der kalder funktionen.

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede frand Nybegynder
20. juni 2008 - 00:10 #1
jo, ser du ...
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
20. juni 2008 - 00:13 #2
tak for svaret :)
Avatar billede olebole Juniormester
20. juni 2008 - 00:40 #3
<ole>

- og uden ekstra info er det naturligvis det mest præcise svar, det er muligt at give. Spørgsmålet er ikke, hvad du gør forkert - men hvad du gør  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. juni 2008 - 20:51 #4
Funktionen find_ledig_subdomain er ret vigtig i denne problemstilling. Indtil videre ved vi dog at funktionen indeholder:

function find_ledig_subdomain($brugersubdomain, $tal) {
  $brugersubdomain = joSerDu($en-behandlet-variabel-som-jeg-saa-kan-arbejde-videre-med);
  return $navn;
}

Det er en ret sikker null pointer der ;)

Lidt mere kode ville hjaelpe...