Avatar billede wormu Nybegynder
24. juni 2008 - 13:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indsætte et logo

Hej
Jeg skal opbygge noget brevpapir i Word, således at logo og adressefeltet er en del af dokumentet og printes på papiret i stedet for at have fortrykt papir liggende.

Så jeg har brug for at kunne opbygge en skabelon, hvor logo og adresse-felt er placeret på et bestemt sted og er låst til dette sted, så brugeren hverken kan flytte det eller rette i det. Side 2 i dokumentet skal være "blankt". Hvordan gør jeg det ?
Jeg ku godt tænke mig, hvis evt. ku lave det som en "baggrund" af en eller anden slags.
Avatar billede rvm Nybegynder
24. juni 2008 - 13:17 #1
Indsæt logo i sidehovedet
24. juni 2008 - 13:17 #2
Indsæt logo og adresseoplysninger i tekstbokse i Sidehovedet. Tekstboksene kan godt placeres uden for det normale sidehovedområde. Herefter vil oplysningerne være 'gemt' for den ikke avancerede Word-bruger, og yderligere beskyttelse burde være unødvendig.

Under sideopsætning kan du vælge speciel første side, der gør at sidehovedet ikke gentages på øvrige sider.
24. juni 2008 - 13:20 #3
Hvis det er Word 2003 eller tidligere:
Filer->Sideopsætning, fanen Layout, Marker feltet 'Speciel første side'
Avatar billede wormu Nybegynder
24. juni 2008 - 14:24 #4
Tak...
Det er lige nøjagtigt det jeg har gjort (både mht sidehovedet/sidefoden og speciel første side) - mit problem er, at jeg samtidig skal lave et dokument hvor der skal være en ramme midt på siden, som skal være placeret meget præcist, og som brugeren kan skrive i. Det er lykkedes for mig at lave rammen og indsætte den i sidehovedet (og har angivet en nøjagtig position midt på siden) - efterlyste bare en lidt mere enkel model...hvis den ellers findes ?
24. juni 2008 - 14:30 #5
Ikke i Word.

Mukligvis har din printer mulighed for at håndtere brevpapirskabelonen.
01. juli 2008 - 09:44 #6
Lukketid???