Avatar billede wagner Nybegynder
24. juni 2008 - 15:51 Der er 1 løsning

Agg. design på partitioner

Hej

Jeg har en measure group med 600 mio. rækker, som jeg har partitioneret efter måned, hvilket har givet mig 72 partitioner.

Nu er jeg i gang med at optimere mit aggreringsdesign, og jeg er løbet ind i lidt problemer. Jeg laver mit agg. design for alle mine partitioner på en gang.

Hvad er den præcise forskel på estimated count og partition count?

Jeg har for eksempel en tidsdimension for 21 år fordelt på dage, hvilket resulterer i ca. 7300 rækker. Men i mine partitioner bruger jeg kun en dato, hvilket er den første i dag i perioden, som partitionen dækker.

Skal jeg bruge 7300 som estimated count og 1 som partition count???

Wagner
Avatar billede wagner Nybegynder
02. marts 2009 - 23:16 #1
Lukker