Avatar billede asm65 Nybegynder
01. juli 2008 - 17:33 Der er 7 kommentarer

Computere kan ikke se hinanden

Hej , har lige spurgt i et andet forum , men der er ingen respons. Så jeg prøver lige hos eksperterne :-)

Har lige lavet netværk med 4 comp. via router. Alle er på nettet

De 2 computere kan "se" alle 4 comp., men de 2 andre kan kun "se" 3 comp.

kører med XP + Avast på alle comp. ( samme konfiguration på alle )

Hvad kan problemet være ?

P.S Har installeret Office 2007 på de 2 , der ikke kan "se" hinanden , kan det ha´noget indflydelse ?

Mvh

Allan
Avatar billede grohnheit Nybegynder
01. juli 2008 - 17:45 #1
har du kørt guiden: opret et hjemme - eller mindre kontornetværk ?

den finder du i netværkssteder. Husk at slå fildeling til når du kører guiden, og husk at vælge samme arbejdsgruppe. Den skal du selvfølgelig kører på alle 4 computere.

Har du tjekket at der på alle 4 computere er en mappe delt ? fx delte dokumenter ?
Avatar billede asm65 Nybegynder
01. juli 2008 - 17:49 #2
Har kørt netværk og delte mapper er også lavet på alle comp.
Avatar billede madsens90 Praktikant
01. juli 2008 - 17:50 #3
Prøv at sætte dem til at være under samme netværk.

Højreklik på "Denne Computer", gå menuerne igennem til du kan se den side hvor der står computerens navn (computernavn), og nedenunder skulle der gerne stå hvilken arbejdsgruppe den er i. Typisk MSHOME, eller noget andet.
Undersøg som om det er den samme arbejdsgruppe på alle computere, og hvis det ikke er, så ændre den så det er.

(HUSK AT GENSTARTE EFTER ÆNDRING TIL SAMME ARBEJDSGRUPPE!)
Avatar billede asm65 Nybegynder
01. juli 2008 - 17:57 #4
Alle har samme navn ( har kald det HJEMME )
Avatar billede grohnheit Nybegynder
01. juli 2008 - 18:20 #5
prøv at gå i start - kør.

og så skriv: \\"computernavn" - og tryk ok

kan du gå ind på alle computere ? også dem du ikke kan se ?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. juli 2008 - 18:51 #6
istedet for \\computernavn  så brug deres ipadresse i stedet
eller den smarte løsning, hent denne netværksscanner, den løser mange problemer
http://www.softperfect.com/products/networkscanner
Avatar billede asm65 Nybegynder
01. juli 2008 - 18:52 #7
Når jeg skriver comp.navnet i kør siger den : Netværkssti ikke fundet.

Når jeg trykker på Netværkssteder - Vis arbejdsgruppecomp. kan de 2 comp "se" alle 4
men de 2 andre kan kun "se" 3 comp. Altså ikke hinanden .
Håber det er til at forstå :-)