Avatar billede azerty Juniormester
10. juli 2008 - 09:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Om SATA harddisk og installationsproblemer

Jeg har læst meget om problemer med at installere Windows XP på nyere computere med SATA harddisk. I den anledning har jeg et par grundlæggende spørgsmål til eksperterne her:

1) Gælder SATA-problemet også for Windows 2000 Professional (eventuelt med slipstremet SP4)?

2) Hvordan finder man den rette SATA-driver, hvis producentens hjemmesider ikke har nogen?

3) Kan man på computere uden floppydrev bruge et USB-floppydrev til SATA-driverinstallationen, når man kommer til F6 i starten?

4) Hvordan slipstreamer man en SATA-driver?

5) Kan man deaktivere et eller andet SATA-noget i BIOS for at undvige SATA-problemet?

Det var en ordentlig bunke spørgsmål - det ved jeg godt. Jeg har ikke aktuelt et problem, men har svært lyst til at installere Windows 2000 på en nyere bærbar med Vista.

Jeg ved godt, at Windows 2000 ikke har samme power som Vista og XP, men jeg har kørt med det længe (på andre computere), og det er godt nok lidt langsommere (især i opstarten), men til gengæld har jeg aldrig haft bøvl med det.

På forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2008 - 10:05 #1
1) Ja
2) Hvis bundkortet kræver SATA driver findes den på producentens side
3) Nej
4) f.eks. www.helgec.dk/sata.html
5) På nyere computere JA
Avatar billede frand Nybegynder
10. juli 2008 - 11:29 #2
3) må afhænge af bios. Med den rigtige bios, vil softwaren tilgå drevet som et helt normalt floppydrev.
Avatar billede azerty Juniormester
10. juli 2008 - 23:37 #3
Tak for svarene :-)

Læg et svar, helgec, og få et par points for de hurtige og klare svar.

Også tak til frand.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2008 - 21:11 #4
:)