Avatar billede kunisch Nybegynder
14. juli 2008 - 22:25 Der er 1 kommentar

Windows XP(SP3) som gateway mellem ssh/PPTP og netværk

Okay her er problemet som der skal løses:

Jeg kører pt. mit internet gennem to forskellige forbindelser, et ssh link og en PPTP forbindelse. Grundet netværkskrav er dette netkort på et DHCP netværk.

Da jeg har en ekstra winbox stående var planen at sætte denne op som gateway på følgende måde:

                internet(PPTP/SSH) (DHCP)
                  |
              _____|___________
              | Netkort 1 (DHCP)|
              |  Winbox        |
              |    Netkort 2    |
              |_________________|
                      |
                  ____|_____
                  | Swich  |
                  |_________|
                    |  |    |
                    PC1  PC2  PC3

Så er der nogen der har et par ideer til denne løsning?

For at simplicifere det når vi taler sammen så kan vi sige at

netkort 1 --> Netværk 1
netkort 2 --> Netværk 2

Netværk 1 skal være DHCP, og tillade PPTP samt SSH binds
Netværk 2 må hellere end gerne køre VHA DHCP, med winboxen som DHCP server.

Desuden skal der være mulighed for at route portspecifikt trafik fra netværk 1 til netværk 2

Win maskinen har to stk. netkort så den er i vinkel.

Og inden vi starter, ja det havde været meget lettere med en router, og ja, personligt ville jeg gerne have lavet den via UNIX/BSD/Linux men det er bare ikek lige muligheden her.

900 Points, til problemløseren.
Avatar billede riversen Nybegynder
15. juli 2008 - 06:59 #1
det er ikke tilladt at oprette dobbeltspørgsmål... ej heller at give mere end 200 point for en løsning.