Avatar billede sbrandsborg Nybegynder
15. juli 2008 - 15:07 Der er 2 kommentarer

Trække dele ud fra RSS feed

Hej,
Jeg er ved at lave en meget simpel RSS reader, pt- henter bare alt indholdet fra "<title>" noder ud fra rss feedet, men jeg har faktisk kun brug for dem der ligger i en "<item>"

Hvordan kan jeg fixe det i min eksisterne kode?

<channel>
  <title>rss title</title> <- har jeg ikke brug for
  <item>
    <title>Nyhed title</title> <- vil jeg gerne trække ud
  </item>
  <item>
    <title>Nyhed title</title> <- vil jeg gerne trække ud
  </item>
</channel>

Min kode ser således ud:

Dim objDoc As New Xml.XmlDocument

objDoc.Load("http://newz.dk/rss/")

Dim xnlTitle As Xml.XmlNodeList = objDoc.GetElementsByTagName("title")

For x = 0 To xnlTitle.Count
    MsgBox(xnlTitle(x).InnerText)
Next

Jeg håber spørgsmålet gav lidt mening, ved ikke helt hvordan jeg ellers skal sætte det op. Jeg har kigget på diverse RSS feed reader tutorials på nettet, men syntes de er total overkill, da det kun er de "<title>" felter jeg gerne vil have ud.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2008 - 16:12 #1
Skift fra GetElementsByTagName til XPath !

Dim xnlTitle As Xml.XmlNodeList = objDoc.SelectNodes("//channel/item/title")
Avatar billede guidmaster Nybegynder
15. juli 2008 - 20:46 #2
Jeg vil gøre det på følgende måde:
Dim titles = From p In XDocument.Load("http://newz.dk/rss/")...<item>...<title>
For Each title In titles
  Console.WriteLine(title.Value)
Next