Avatar billede cronqvist Nybegynder
15. juli 2008 - 16:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Min WiFi mobil får ikke hul igennem routeren.

Jeg har en Zyxel P-600 router fra Zybercity. Den er konfigureret med W-Lan enabled og security mode WPA2-PSK.

Min bærbare pc forbinder sig fint til routeren og få hul igennem til internettet.

Men jeg har to Windows mobiltelefoner (QTEK 8310 og HTC Touch Diamond) der IKKE kan få forbindelse. Der mærkelig er at andre telefoner godt kan få forbindelse til routeren, og hvad endnu mere mærkeligt er, er at begge mine telefoner godt kan forbinde til andre routere!?!?

10.000 kroners spørgsmålet er så hvor fejlen ligger?

Jeg har opgivet at få QTEK'en til at virke, men min nye HTC skal sgu virke. Den får fint nok en IP adresse, men der er bare ikke hul igennem til internettet, og der er ikke noget MAC filtrering eller noget i den stil sat op på routeren.

200 point og en flaske rødvin til den der kender løsningen :-)

På forhånd tak.
Avatar billede kaliffen2 Nybegynder
04. august 2008 - 14:44 #1
Jeg lytter lige til på sidelinjen, med samme problem. Dog med en QTEK8300
Avatar billede cronqvist Nybegynder
14. oktober 2010 - 10:19 #2
Det viste sig at Zycels trådløs routere er utrolig dårlige. Så snart jeg fik en god trådløs accesspoint sat til var der ingen problemer.