Avatar billede fjollefisk Nybegynder
15. juli 2008 - 21:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

20 pins til 24 pins??

hej... har købt et (nyt) motherboard
Link ->  http://www.pcparts.com.my/msik9agm2fih-ms7327-socket-microatx-motherboard-audio-video-hdmi-express-gigabit-serial-raid-20firewire-p-502.html

men strømstikket(eller hvad det nu hedder) er et 24 i motherboardet og 20 i min strømforsygning...

har søgt ligt på nettet.. og nogen siger man bare kan stikke det i og så skulle det virke...

mens ander mener noget andet...

sååå hvad passer???
Avatar billede vejmand Juniormester
15. juli 2008 - 22:03 #1
Avatar billede fjollefisk Nybegynder
15. juli 2008 - 22:12 #2
jo... det kunne jeg sikkert godt... men det gav ikke svar på mit spørgsmål
Avatar billede kfz Nybegynder
15. juli 2008 - 22:30 #3
du kan godt sætte det i uden en adapter, pga. måden stikket er lavet på, kan du ikke montere det forkert, medmindre du bruger store mængder vold.

de 4 overskydende pins, skal være på samme side af stikket, det skal altså ikke sidde i midten, men kan ikke umiddelbart huske om det skal sidde til højre eller venstre, men som sagt, det kan ikke gøres forkert.
Avatar billede fjollefisk Nybegynder
15. juli 2008 - 22:45 #4
KFZ-

hvorfor er det så 4 extra?
Avatar billede fjollefisk Nybegynder
15. juli 2008 - 22:51 #5
og der sker heller ikke noget ved og gøre det.. altså med commen?
Avatar billede kfz Nybegynder
15. juli 2008 - 23:29 #6
det er en ny type stik der er lavet for at bundkortene på længere sigt kan blive forsynet med mere strøm, jeg har dog endnu ikke oplevet noget bundkort hvor det er nødvendigt.

nej der sker ikke noget ved det, det værste der kan ske, er at din computer ikke starter, hvilket betyder at du skal have en 20 - 24 pin adapter for at dit system kan køre, men det skader på ingen måde dit system.
Avatar billede fjollefisk Nybegynder
15. juli 2008 - 23:35 #7
ok.. nu har jeg prøvet det.. og der sker intet.. ud over plæser begynder og køre.. så skal nok have min adapter... he he
Avatar billede kfz Nybegynder
16. juli 2008 - 18:30 #9
ok, er da ærgerligt at dit bundkort ikke kan køre med 20 pin