Avatar billede cobran Praktikant
15. juli 2008 - 21:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gem mine counts i iTunes!

Jeg har iTunes på "C:" og al min musik på "E:" Så når jeg snart formaterer Vista, så er det ikke musikken jeg er bange for at miste men mere antal afspilninger af sangene.

Hvad skal jeg gøre for at gemme det?

Mvh. Cobran
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. juli 2008 - 14:01 #1
Jeg er rimelig sikker på at du skal have fat i de filer som hedder "iTunes Library.itl" og "iTunes Music Library.xml".

Jeg har godt nok alt min iTunes musik liggende under "Music" i en mappe som hedder "iTunes" (altså standard stedet på C:) og sidst jeg skulle flytte computer, så tog jeg bare og kopierede iTunes mappen, fra den gamle PC og over til den nye og så virkede det. De to førnævnte filer ligger i iTunes mappen.

Jeg beholdte alle mine informationer om musikken inkl. counts and ratings.
Avatar billede cobran Praktikant
26. juli 2008 - 22:47 #2
Hej. Jeg skal nok give dig nogen point som jeg glemte men lige en ting... Ja efter jeg formaterede VISTA så gemte jeg "iTunes Library.itl" og "iTunes Music Library.xml" for at gemme mine counts...

Så nu når vista og itunes er geninstalleret så finder Itunes alle sangene og counts som det skal... Super... men når jeg trykker på en sang så kan den ikke finde den alligevel og så skal jeg finde hver sang manuelt :D Kender du til det?
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. juli 2008 - 02:51 #3
Har du lagt alt musikken det samme sted som før? Altså med samme drevbogstav osv. således at stien til hvert enkelt nummer er nøjagtig den samme som før?
Avatar billede cobran Praktikant
28. juli 2008 - 19:36 #4
ja! og det syntes jeg selv er lidt mærkeligt at den så ik kan finde dem!
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. juli 2008 - 23:03 #5
Kan se at du ikke er den eneste som er løbet ind i det problem.
http://www.google.dk/search?q=itunes+music+cannot+find+file

Har desværre ikke set en hurtig løsning som ikke involvere at slette hele sit iTunes bibliotek...
Avatar billede cobran Praktikant
29. juli 2008 - 17:09 #6
Jah :D Men ellers tak for at du løste mit første problem... nu har jeg da stadig mine counts :-)