Avatar billede keodk Nybegynder
18. juli 2008 - 11:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sparkle Nvidia 7600 GS passivt kølet - 76 gr idle kan det passe

Ja.. ved ikke om det er den helt rette kategori, men jeg forsøger alligevel med mit spørgsmål

Jeg har lige modtaget et stk Sparkle 7600 GS passivt kølet som skal bruges i en HTPC:

Der er tale om dette kort http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=387832

Jeg undrede mig noget, da jeg så at temperaturen lå på 75 grader C i idle tilstand. Der er flow i kabinettet, så må indrømme at jeg havde troet den var noget lavere.

Er det normalt at den skal ligge så højt? Eller skal kortet retur til leverandøren?

Det skal være et AGP kort og det skal helst være et Nvidia da HTPCen skal køre Linux (og jeg har ikke de bedste erfaringer med ATI driver til linux).

Håber på jeres hjælp.

Mvh Kenneth
Avatar billede Jensen DK Novice
18. juli 2008 - 13:53 #1
Hej med dig
Jeg har et Asus 7600GS passivt kølet som er mellem 85 og 87 grader ved normalt brug, og når jeg spiller lidt når det op på 115 grader har nu kørt med dt i 7 mdr ingen problemer, så du må regne med at dine 75 grader er fint.
Avatar billede Jensen DK Novice
24. juli 2008 - 07:08 #2
Kunne du bruge min oplysning?
Avatar billede keodk Nybegynder
24. juli 2008 - 09:43 #3
Tak, det kunne jeg. Lukker hermed.