Avatar billede stamon Nybegynder
18. juli 2008 - 18:20 Der er 10 kommentarer

Adresse rettelse :c)

Hej xperter :c)

Hvordan gør man man skal have rette en "intastningsfejl".

Ex: Den originale hjemmesideadresse hedder: www.hjem.dk/mithjem og den besøgende intaster www.hjem.dk/MitHjem

Håber at i forstår mit spørgsmål og problem..

Tak for venligheden :c)
Avatar billede w13 Novice
18. juli 2008 - 18:22 #1
Det forstår jeg ikke helt. Kommer han/hun ikke ind på siden med www.hjem.dk/MitHjem fordi der er store bogstaver?
Avatar billede stamon Nybegynder
18. juli 2008 - 18:25 #2
Nej - det er lige det jeg vil have frem! :c)
Avatar billede stamon Nybegynder
18. juli 2008 - 18:38 #3
Altså - det du skriver er helt rigtigt! Han/hun kan IKKE nå frem til den ønskede side da www.hjem.dk/mithjem er skrevet med stort startbogstav...
Avatar billede vejmand Juniormester
18. juli 2008 - 18:41 #4
www.hjem.dk/mithjem virker heller ikke her???
Avatar billede w13 Novice
18. juli 2008 - 19:02 #5
Din server skal nok bare sættes op til at være ligeglad. Medmindre du kan bruge en htaccess-fil eller lign., kan det nok ikke kodes. Så må du kontakte din serverudbyder.
Avatar billede ebea Ekspert
18. juli 2008 - 20:12 #6
Det har da ikke noget med STORE contra små bogstaver i dette tilfælde at gøre, da ingen af indtastningerne virker. Så det må være relateret til den adresse der søges på (den stemmer ikke).
Avatar billede erp Nybegynder
18. juli 2008 - 21:10 #7
Hvilken webserver benytter du ?
Der er bestemt forskel på store og små bogstaver i alt der står efter domine navnet, altså efter /
Avatar billede stamon Nybegynder
18. juli 2008 - 23:02 #8
#erp > Webservicer? Hvordan finder man ud af, hvilken webserver man benytter? Mit webhotel er hos One.com
Avatar billede roenving Novice
19. juli 2008 - 00:58 #9
Bruger din udbyder en Windows-server vil den som udgangspunkt være ligeglad med store/små bogstaver, men bruger de f.eks. en Apache- eller Linux-server, vil de som udgangspunkt overhovedet ikke kunne forstå, at et m og et M kan være det samme !-)

-- til gengæld kan de bruge .htaccess, som kan lave rewrites, der f.eks. kan lave om på bogstaveringen !o]
Avatar billede erp Nybegynder
19. juli 2008 - 01:15 #10
Den nemmeste måde er at spørge dem tror jeg stamon.