Avatar billede vesperillo Nybegynder
21. juli 2008 - 08:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

God serverbog om Ubuntu?

Hej
Jeg skal snart til at arbejde med tynde klienter med Ubuntu/Edubuntu der skal køre på en Ubuntu server Kan I anbefale en god bog om emnet? Jeg tænker på opsætning, PXE-boot og generel vedligeholdelse.
Avatar billede m_soender Nybegynder
21. juli 2008 - 19:01 #1
Skal du selv lave dine tynde klienter fra noget gammelt hardware, eller har du "rigtige" tynde klienter. Har set et projekt som hedder Linux Terminal Server Project måske du skulle prøve at kigge på det http://www.ltsp.org/

Der skulle vidst også være lavet et dansk linux projekt som er tiltænkt skoler hvor tynde/dumme klienter bruges på netværket
Avatar billede vesperillo Nybegynder
24. oktober 2011 - 21:39 #2
Lukker