Avatar billede speedytech Nybegynder
30. juli 2008 - 16:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flyt server fra et domain til et andet..

Hej

Jeg har lige ominstalleret og flyttet en masse servere fra et win2k3 domain (OLD.local) til et nyt win2k8 domain (NEW.local)

Det er også fint nok.. Begge domainer kører endnu.

Jeg har så 2 servere som jeg ikke kan flytte da tiden for at få De application op og kører med nyt DNS name ikke er her..

Så nu har jeg 10xwin2k3 maskiner på mit nye (NEW.local) win2k8 domain, og 2xwin2k3 på mit (OLD.local) win2k3 domain.

Jeg har ikke mulighed for at logge De 2 gamle maskiner ud af OLD.local og koble dem ind i NEW.local. Da FQDN vil blive ændret og det går bare ikke.. Så vil jeg hører om det ikke er muligt at flytte maskinerne uden at De skal have et andet FQDN?? Så at jeg kan slukke min OLD.local
Avatar billede holmus Nybegynder
30. juli 2008 - 16:25 #1
Kan du ikke blot bruge Migration Tools fra MS?
Avatar billede leif Seniormester
30. juli 2008 - 20:22 #2
Man kan jo spørge sig selv om hvorfor I kører et nyt domain, men ikke vil flytte serverne hvis brugerne skal have adgang til dem ?

Man kan vel reelt smide et Trust imellem domænerne.
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2008 - 20:35 #3
kan du ikke bare lave et "TRUST" imellem de 2 domæner ?
Avatar billede speedytech Nybegynder
31. juli 2008 - 09:37 #4
Nej... Jeg har fundet en løsning på problemet.

Jeg har nu smidt De 2 servere over på det nye domain, og lavet en DNS zone fra det gamle domain, og lavet 2 regler manuel, sådan at begge mine 2 servere både svare på det nye dns navn og det gamle..

Grunden til at det skulle virke med det gamle, var at der lå en masse oracle databaser på den..

PS. Der er ikke nogle lokale brugere som logger på via at domainet.. Kun div administrator..
Avatar billede speedytech Nybegynder
31. juli 2008 - 09:37 #5
Og jeg skulle nedlægge det gamle domain.. Derfor ingen trust..
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2008 - 17:36 #6
ok.  Fin løsning.
Avatar billede speedytech Nybegynder
01. august 2008 - 10:04 #7
Jeg fandt faktisk ud af at det ikke var nok.. For Oracle installationerne mente stadigvæk at De ville hedde FQDN (server1.old.local) -

Så jeg blev nød til at bruge "Append these DNS suffixes (in order)" under DNS opsætning for netkortet på server.. Der skrev jeg så...

"server1.old.local"
"server1.new.local"

Jeg beholder stadigvæk min DNS zone, sådan at serverene kan pinge hinanden mm. via det gamle navn..

Men nu virker det også bare.. :-)