Avatar billede dbay Nybegynder
31. juli 2008 - 15:23 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvilke komponenter skal installeres på Web server

Hej

Jeg har lavet et projekt i VS 2008 der anvender Menu banner og Report viewer.

Det virker på Webserver bort set fra Menubanner og Microsoft report Viewer 9.0.

Så er mit spørgsmål:
Hvilke komponenter skal der installere på Web server ud over .net 2.0 og .net 3.5

Web Serveren kører win 2003
Der er ikke installeret SQL server 2005 på den. Databasen ligger på en anden server lokalt.
Avatar billede draco999 Nybegynder
31. juli 2008 - 16:28 #1
Hvis det er asp.net 2.0 du køre med har du så sat webservern til at køre 2.0 og ikke 1.0??
Avatar billede dbay Nybegynder
31. juli 2008 - 17:09 #2
Ja den er sat op til at køre 2.0
Avatar billede 2c Nybegynder
01. august 2008 - 10:17 #3
Hvilke fejl beskeder får du?
Avatar billede dbay Nybegynder
01. august 2008 - 10:44 #4
Ja det er jo det mærkelige.
Jeg får ingen fejl.

Menubanner viser kun øverste niveau og Reportviewer objektet viser blot et tomt objekt uden data.

Men som sagt vil jeg gerne vide hvilke programmer/komponenter der skal installeres på webserveren for at det skal virke.

Er det rigtigt at "Microsoft Report Viewer Redistributable 2008" skal installeres? Den understøtter bare kun Vista og XP.
Avatar billede 2c Nybegynder
01. august 2008 - 11:15 #5
Det er et rigtigt godt bud :-)
Avatar billede 2c Nybegynder
01. august 2008 - 11:16 #6
Men mærkeltigt at det bare er et tomt objekt uden data.
Avatar billede dbay Nybegynder
01. august 2008 - 11:23 #7
Ja Jeg forstår det ikke. Men i første omgang vil jeg have styr på hvad der skal installeres på webserver, så jeg kan kaste det i hoved af min webserver administrator.

Det virker fint i debug mode.
Avatar billede dbay Nybegynder
01. august 2008 - 11:26 #8
Måske skal jeg være lidt mere præsis. Det virker fint når jeg starter applikationen fra VS2008. Dvs. problemet må ligge på Webserver.
Avatar billede 2c Nybegynder
01. august 2008 - 12:02 #9
Problemet kan muligvis løses ved at du får smidt de dll'er der kræves af dine komponenter i bin folderen.

Det er sikkert ikke nødvendigt på din udviklings PC, da de sikkert er installret og ligger i GAC'en. Hvis de ikke gør det på serveren, kan du sandsynligvis løse det ved at ligge de rigtige dll'er i bin folderen.
Avatar billede dbay Nybegynder
01. august 2008 - 12:25 #10
Ok det lyder interessant.

Jeg kan se hvilke dll min applikation bruger i Project Properties references.

Er det disse dll'er jeg skal prøve at ligge i bin mappen i min applikation?

Vil applikationen automatisk prøve at søge efter dll'er i bin mappen eller skal den have besked om at de ligger der?
Avatar billede 2c Nybegynder
01. august 2008 - 13:04 #11
Puha, det er nogen gode spørgsmål :-)
Men jeg kan huske engang jeg selv brugte reporting services usercontrollen i asp.net, der løste jeg problmet ved at dll'erne ikke var på serveren, ved at kopiere dem op i bin folderen.

Jeg tror applikationen først kigger i bin folderen, og så i GAC'en, men jeg er ikke sikker.

Men så vidt jeg husker, så er det 2 dll'er der hedder noget med reporting..... Hvis du kan finde hvor de ligger på din PC, og kopiere dem op, så tror jeg du er kommet rimeligt langt.
Avatar billede dbay Nybegynder
01. august 2008 - 13:24 #12
Ja ikke ;-)

Jeg har prøvet at flytte de dll'er over i bin mappen der er listet  i references i project properties.
Desværre løste det ikke mit problem.
Kan der være flere dll'er ?
Avatar billede 2c Nybegynder
01. august 2008 - 13:42 #13
Jeg kan ikke lige finde "references i project properties" i det projekt jeg selv lige har åbent.

Hedder de dll'er du har kopiert over noget med reporting?

Men jeg er kommet i tanke om hvordan den fejlbesked så ud jeg selv fik. Der fik jeg simpelthen en asp.net fejlbesked, der sagde at jeg manglede en bestemt dll.

Din side er vel ikke offentlig tilgængelig?
Avatar billede 2c Nybegynder
01. august 2008 - 13:45 #14
Jeg tror den dll du skal bruge hedder: Microsoft.ReportViewer.WebForms.dll
Avatar billede dbay Nybegynder
01. august 2008 - 14:28 #15
Microsoft.ReportViewer.WebForms.dll er en af de dll'er som jeg har flytte over.

Jeg tror der må være en eller anden fejl på Webserver, siden jeg ikke får nogen fejl overhovedet.

Nej den er ikke offentligt tilgængelig.

Prøv at dobbelt klikke på My Project i Solution Explorer. Så kan du se references. Her kan man også vælge "Copy Local" på hver reference. Så bliver de automatisk kopieret til Bin mappen når projektet sartes.

Hvis du ikke har andre input, så send et svar. Du skal have point for dine input.
Avatar billede 2c Nybegynder
01. august 2008 - 14:54 #16
Ok. Tak. Nej så har jeg ikke andre input.
Jeg syntes det med referencer ser lidt anderledes ud ved mig, men det er nok noget opsætning, eller at jeg bruger C# og du måske bruger vb eller noget.

Men ja, jeg tror du har ret i at det nok ikke alligevel er fordi der mangler nogen dll'er.

Har du tjekket på andre måder, at der er adgang til databasen fra din webserver?
Avatar billede dbay Nybegynder
01. august 2008 - 15:22 #17
Ja der er forbindelse til databasen