Avatar billede lakse Nybegynder
04. august 2008 - 09:58 Der er 8 kommentarer

XML udtræk af bilmærker og modeller

Hej Eksperter

Jeg mangler et opdateret xml udtræk af bilmærker og modeller lige som de har på bilbasen.dk i deres valg af biler /dropdown.
Jeg vil meget gerne kontaktes for en løsning og/eller pris.

mvh
Lakse
Avatar billede teepee Nybegynder
04. august 2008 - 11:00 #1
Har du prøvet at spørge nogle af bilsalgs-siderne?
Evt. kan du måske lave noget web2.0 hvor brugerne kan hjælpe dig med at vedligeholde listen... uden at jeg ved hvad du skal bruge det til.
Avatar billede lakse Nybegynder
04. august 2008 - 12:59 #2
Jeg har spurgt en del af de auto sites, og de ønsker ikke hverken at sælge eller udlevere deres data. Hvad mener du med Web 2.0?
Avatar billede w13 Novice
04. august 2008 - 13:05 #3
Med Web 2.0 forståes moderne, dynamiske sider, som man ofte ser i dag. (Hvor Web 1.0 så henviser til de meget statiske sider fra 90'erne.)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. august 2008 - 04:45 #4
Det er vel ikke overraskende at diverse auto sites ikke vil give dig nogle
oplysninger som har kostet dem titusinder måske hundredetusinder af kroner at
oparbejde.

Som jeg ser det har du 2 muligheder:

A)  Tilbyd dem nok penge for dataene til at de er interesseret. Nok penge og
    en garanti for at du ikke konkurerrer med dem vil nok få dem interesseret.

B)  Start med selv at indsamle data.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. august 2008 - 04:47 #5
Jeg mener ikke at:

1.0 = statiske sider

2.0 = dynamiske sider

er korrekt.

Snarere:

1.0 = web master producerer indhold

2.0 = brugerne producerer indhold

Medmindre man definerer at Web 2.0 er blinkfrit AJAX og runde kasser.

Web 2.0 er på mange måder et indholdsløst buzzword.
Avatar billede w13 Novice
05. august 2008 - 09:24 #6
Ja, det er jeg også enig i.

Min kommentar skulle nok snarere have været, at der er en langt større grad dynamik ved Web 2.0.
Avatar billede lakse Nybegynder
05. august 2008 - 10:06 #7
tak for jeres input...jeg vil nok give jer ret i jeres antagninger og selv bide i det sure æble. Lukker og slukker...
Avatar billede w13 Novice
05. august 2008 - 10:17 #8
Ok. Husk at acceptere dit svar.