Avatar billede mbe78 Nybegynder
05. august 2008 - 11:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Automatisk beynd med stort forbogstav i hver celle

Hej

Er der nogen, der kan fortælle mig hvordan jeg sætter Excel til at begynde hver celle med stort bogstav?

Pft
Malene
Avatar billede be_nice Juniormester
05. august 2008 - 11:34 #1
Ved Excel 2003 kan du få hjælp til at ændre her:
http://office.microsoft.com/da-dk/excel/HP052092241030.aspx?pid=CH062528321030
/Be_Nice
Avatar billede mbe78 Nybegynder
05. august 2008 - 11:39 #2
Jeg ved godt hvordan man ændre til store bogstaver. Det er ikke mit spørgsmål.
Avatar billede be_nice Juniormester
05. august 2008 - 11:42 #3
Så vidt jeg ved kan man ikke ændre opsætningen i Excel så man automatisk starter med stort forbogstav - derfor henvisningen til hvordan man kan rette efterfølgende.
Hvis jeg "falder" over noget bedre kommer jeg tilbage.
/Be_Nice
Avatar billede be_nice Juniormester
05. august 2008 - 11:55 #4
Fandt lige et par makroer til at løse opgaven:
-----
Hvis du bruger denne, skal du først markere området du ønsker ændret til stort forbogstav:
Sub test()
Dim c As Range
For Each c In Selection
    If TypeName(c.Value) = "String" Then c = Application.WorksheetFunction.Proper(c)
Next
End Sub
-----
Hvis du bruger denne, bliver du bedt om at markere området du ønsker ændret til stort forbogstav:
Sub test1()
Dim c As Range
Dim rng As Range
Set rng = Application.InputBox("Angiv områder der skal have stort forbogstav", , , , , , , 8)
For Each c In rng
    If TypeName(c.Value) = "String" Then c = Application.WorksheetFunction.Proper(c)
Next
End Sub
-----
Håber at dette kan hjælpe dig
/Be_Nice
Avatar billede be_nice Juniormester
27. september 2008 - 12:07 #5
Husk at lukke dit spørgsmål.
/Be_Nice
Avatar billede mbe78 Nybegynder
25. januar 2009 - 17:35 #6
Be nice: Nu fandt jeg det spørgsmål som jeg ikke gav dig points for...jeg kunne ikke bruge dit svar. Derfor accepterede jeg ikke svaret....points betyder ikke noget for mig så værsgo..