Avatar billede janjacobsen Nybegynder
05. august 2008 - 14:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Godt overvågningsprogram

Er der nogen som kender et rigtig godt overvågningsprogram til netværk, da jeg tror/ved der bliver brugt for meget tid på facebook, myspace, youtube osv. Derfor mangler jeg lidt dokumentation til fremlæggelse af det.
Helst til Linux, men Windows er også fint. Og helst til overvågning over netværket og helst ingen installation på de overvågenes computere.

På forhånd mange tak!
Avatar billede leif Seniormester
05. august 2008 - 15:05 #1
Dvs. du vil overvåge netværk/internet trafikken ?
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
05. august 2008 - 15:16 #2
Ja, det vil jeg. Jeg kan godt forstå at man ikke kan nå sine arbejdsopgaver, hvis man bruger 1/3 af dagen på "ikke arbejdsrelateret arbejde".
Beklager mit sure opstød.. :)
Avatar billede leif Seniormester
05. august 2008 - 16:24 #3
Jeg kender kun systemer som fx. Netop Netfilter som også kan filtrere webtrafik

Men bare husk at følge lovgivningen nemlig at jeres brugere skal oplyses om det.
Avatar billede inglenook Praktikant
05. august 2008 - 16:31 #4
Hvis I har jeres egen DNS server kunne en simpel loesning vaere at laegge disse sider ind og pege dem tilbage til jeres egen hjemmeside eller en intern side der fortaeller at siderne ikke kan vises ..... (Det forhindrer selvfoelgelig ikke at siderne kan tilgaas direkte med en IP addresse)
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
09. august 2008 - 14:18 #5
Ok, der er nu defineret en klar IT-politik overfor medarbejderne som et tillæg til ansættelseskontrakterne, hvori der også står at netværket bliver overvåget og man selvfølgelig ikke må VOLDkigge på "ikke" arbejdsrelaterede hjemmesider.
Derfor kan jeg nu gå igang med at installere overvågningssoftware på alle klienter.
Helst noget software som "sladrer" til en syslog server eller lign.

Kender I noget godt til formålet?
Avatar billede leif Seniormester
09. august 2008 - 14:35 #6
Hvis det er Internet trafik var jeg i sin tid glad for Netop ? Det fortæller så vidt jeg husker meget præcist hvilke domæner/hjemmesider der besøges og af hvem, samt med mulighed for at blokere enkelte sider enten totalt eller med mulighed for at fortælle brugeren at man ikke ønsker det, men lader brugeren bestemme det.
Avatar billede leif Seniormester
09. august 2008 - 14:36 #7
Hvofor vil du have det over i en syslog ?
Avatar billede pazau Nybegynder
03. september 2008 - 22:21 #8
http://www.eksperten.dk/spm/825374

Kunne være noget for dig.
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
11. september 2008 - 09:03 #9
Tak for hjælpen!
Smid nogle svar...
Avatar billede pazau Nybegynder
11. september 2008 - 13:51 #10
Svar kommer her.