Avatar billede bartz Praktikant
05. august 2008 - 17:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Blue Screen of Death

Så er jeg begyndt at få Blue Screen of Death på min Dell bærbar. Har haft den ca. i 2 år og jeg får følgende kode fejl 0x8539c020 , 0x8539c194 og 0x805C8bFC nogen der kan hjælpe mig med at lokalisere fejlen?

//bartz
Avatar billede off-line Nybegynder
05. august 2008 - 21:50 #1
Er du sikker på, at de tal du skriver er rigtig?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
05. august 2008 - 21:52 #2
19 ud af 20 gange kommer sådanne en fordi der er installeret noget nyt software, eller en driver er opdateret ..

så ind i fejlsikret og fjern det nyest installerede
Avatar billede bartz Praktikant
06. august 2008 - 17:50 #3
Jeg har såmen lige formarteret computeren, og kører lige nu med det samme settings som da jeg fik computeren og alligevel har den lavet 2 gange BSOD :(. Jeg ved ikke om det kan have noget at gøre med at min harddisk er ved at være godt slidt?
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2008 - 17:59 #4
Hvis disken må slettes totalt kunne det være en god ide at give den en gang KILLDISK det hjælper ofte og ellers er ramfejl et godt bud www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede bartz Praktikant
06. august 2008 - 18:36 #5
Hmm hvis det er ram fejl, er der så et program til at delete ram hukommelsen eller noget?
Avatar billede off-line Nybegynder
07. august 2008 - 17:31 #6
Ram skal ikke slettes. Det er jo netop ikke faste data. De skal undesøges for fejl.
Hvis du har mere end 1. ramblok, kan du tage en ud på skift, og prøve sådan.
Hvis du kun har 1. ramblok, kan du teste dem med et program fra microsoft.
http://www.softpedia.com/get/Tweak/Memory-Tweak/Microsoft-Windows-Memory-Diagnostic.shtml
Avatar billede off-line Nybegynder
12. august 2008 - 22:28 #7
Fik du afprøvet noget?
Avatar billede bartz Praktikant
12. august 2008 - 22:51 #8
Ja har prøvet lidt af hvert, men det sker stadig en gang i mellem at den kommer ca. 2 gang om ugen, før jeg formartede kunne jeg godt få den 1 gang om dagen. Jeg har på fornemmelsen det er harddisk. Nu har jeg haft bærbaren i 2 år og tror harddisken er lidt slidt.

Andet jeg kan gøre?
Avatar billede off-line Nybegynder
12. august 2008 - 23:02 #9
Hvis du har prøvet det med rammene, så er det svært. Hvis det muligvis er harddisken,
så prøv at finde ud af, hvem som har produceret den. Så kan du gå ind på producentens
hjemmeside, og hente et diagnose program, og undersøge disken.
Du kan også gå ind i Kommandopromten og skrive - chkdsk /r/f - så undersøger windows
disken for fejl.
Avatar billede bartz Praktikant
11. juni 2009 - 19:33 #10
Det var harddisk. Lukker kom med svar.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. juni 2009 - 20:11 #11
Takker! Ærgerlig med harddisken så hurtigt. De plejer at holde
længere.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. juni 2009 - 20:22 #12
Ps. Jeg synes at du selv også skal ligge et svar:)