Avatar billede tobias28 Praktikant
06. august 2008 - 19:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Genstarter efter 5 sek

Hejsa,

jeg tumler stadig med min nybyggede computer...

Når jeg tænder sker der ikke noget på skærmen...efter 5-7 sekunder genstarter den og kører op igen og så står den bare...

har en efter en frakoblet diverse ting og fundet frem til at når jeg tager det 4-pin strømforsyningsstik fra til CPU'en...så genstarter den ikke....

Er den så gal med cpu'en eller kan det bare være en anden fejl....opsætning på MB eller lignende..??

Asrock 4core 1600 twin p35d
Core 2 duo E6400 (brugt)
Asus gef 7900 gtx
4 Gb kingston hyperX pc6400

Dbh, Tobias
Avatar billede tobias28 Praktikant
06. august 2008 - 21:25 #1
har lige skilt det ad...cpu ser fin ud...mon det er noget andet..?? ville man kunne se hvis den var brændt af.?
Avatar billede tobias28 Praktikant
06. august 2008 - 21:40 #2
hmm...ja ok...der virker ikke så godt...

nu står den og kører (er tændt) men intet sker...pillede blæseren fra på cpu'en og kølerribbene bliver slet ikke varme....

Burde de ikke det selvom at den nok ikke lige arbejder så meget?
Avatar billede tobias28 Praktikant
06. august 2008 - 22:12 #3
men er faktisk også lidt lun på om det kan være bundkortet...det er helt nyt og har passet meget på...men det siger ingen biplyde når jeg tager ting fra....men igen aner jeg ikke om det er normalt hvis cpu ikke virker...

hjælp...
Avatar billede Jensen DK Novice
07. august 2008 - 06:44 #4
Har du flere ram klodser i så prøv at tage dem ud på skift, der kan være en defekt imellem.
Avatar billede tobias28 Praktikant
07. august 2008 - 15:56 #5
æv...har lige prøvet med ny cpu...gør det samme...prøver lige med ram
Avatar billede tobias28 Praktikant
07. august 2008 - 16:02 #6
har lige prøvet med rammene...selv helt uden ram genstarter den...

også med andet grafikkort...mon så ikke det er mobo??
Avatar billede tobias28 Praktikant
07. august 2008 - 16:44 #7
hmmm ikke mange der lige kan hjælpe her....

nu tog jeg mobo ud af kassen og smed den på bordet ovenpå antistatisk pose og sluttede den til kun med den nye cpu med køler...og den gjorde det samme...

Så nu smutter jeg ned til forhandleren med kortet. ;-)